کد خبر:28425
پ

مدیر واحد سلامت انجمن اوتیسم ایران گفت: این انجمن برای افراد دارای اختلال اوتیسم کارت شناسایی هوشمند صادر می‌کند و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت irautism.org نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده و کارت شناسایی هوشمند اوتیسم را دریافت کنند.

به گزارش روزانه نیوز  صحرانه جوادی افزود: برای ثبت‌نام افراد دارای اوتیسم، سامانه جامعی با همکاری شرکت فناپ راه‌اندازی شده تا خانواده یا شخص دارای اوتیسم بتوانند از هر نقطه‌ای از ایران در سایت وارد شده و با پرکردن فرم‌های مربوطه نسبت به ثبت‌نام اقدام‌ کنند و در ادامه ارزیابی، سنجش و تشکیل پرونده الکترونیک انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از ثبت‌نام، کارشناسان انجمن اتیسم ایران با شخص تماس گرفته و پس از ارزیابی، سنجش و تایید اطلاعات، کارت شناسایی هوشمند برای فرد دارای اتیسم صادر می‌شود.

پرونده الکترونیک شخص در کارت ذخیره می شود

مدیر واحد سلامت انجمن اوتیسم ایران ادامه داد: این کارت علاوه بر مشخصات فردی، ویژگی‌های شخص دارای اتیسم را نیز شامل می‌شوند و همواره به‌عنوان کارت شناسایی برای معرفی شخص در سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف کاربرد دارد. همچنین پرونده الکترونیک شخص در کارت ذخیره شده و بر اساس نیاز توسط QR کدی که بر روی کارت قرار دارد در اختیار مراکز مختلف قرار می‌گیرد.

جوادی یادآور شد: فاز نخست این طرح اجرایی شده و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت irautism.org نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده و کارت شناسایی هوشمند اوتیسم را دریافت کنند. در فازهای بعدی این طرح، امکانات بیشتری در اختیار صاحبان کارت قرار خواهد گرفت.

سعیده صالح غفاری مدیر عامل انجمن اوتیسم ایران گفت: سامانه ثبت نام (رجیستری) افراد دارای اوتیسم به نشانی http://www.irautism.ir/  دارای امتیازات زیادی از جمله تسهیل در معافیت از نظام وظیفه، یافتن کودکان گم شده دارای اوتیسم و ارائه بیمه سلامت و تکمیلی و دیگر خدمات آموزشی با تائید این انجمن است.

اوتیسم یک اختلال عصبی رشدی است

اوتیسم یا درخودماندگی یک اختلال عصبی رشدی با شاخص های نقص در ارتباط اجتماعی، رفتارهای کلیشه‌ای، مشکلات درک شناختی و خزانه رفتاری، حرکتی و کلامی محدود است.

به گفته کارشناسان، ۷۵ تا ۸۸ درصد بچه‌هایی که در طیف اوتیسم قرار دارند، علامت‌هایی از این اختلال را در دو سال اول زندگی‌ نشان می‌دهند./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید