کد خبر:28442
پ

رییس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: در طرح مراقبت بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور که با همکاری جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است، ۲۴۹ هزار و ۹۵۴ نفر در مبادی مرزی کشور پایش شدند.

به گزارش روزانه نیوز مهدی ولی پور با اعلام آخرین آمار اجرای طرح کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور افزود: با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، کنترل بهداشتی مسافران ورودی به کشور از ۲۸ مرز رسمی (۱۰ هوایی، ۱۶ زمینی و ۲ دریایی) در ۱۶ استان برعهده جمعیت هلال احمر قرار گرفته است و ۴۳۱ نفر از نیروهای آموزش دیده جمعیت هلال احمر فعالیت خود را در این زمینه ادامه می دهند.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر اظهار کرد: در طرح مراقبت بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور ۲۴۹  هزار و ۹۵۴  نفر در مبادی مرزی کشور پایش و از ۳۶ هزار و ۶۷۰ مسافر تست فوری گرفته شد.

۱۲ هزار و ۳۰ تست پی سی آر از مسافران مشکوک به کرونا انجام شد

ولی‌پور گفت: در مدت یادشده ۱۲ هزار و ۳۰ تست پی سی آر برای مسافران مشکوک به کرونا انجام شده که ۵۷ نفر در این مدت در قرنطینه موقت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: اکنون امدادگران و داوطلبان هلال احمر در مبادی ورودی در قالب گروه‌های سه نفره در مرزهای زمینی و گروه‌های ۵ نفره در مرزهای هوایی مستقر هستند

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر اضافه کرد: از همه مسافرانی که وارد ایران می‌شوند، تست سریع کرونا می گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت نیاز به نقاهتگاه‌های پیش بینی شده ارجاع می‌شوند.

شایان دکر است: ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

گفتنی است: جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید