کد خبر:29648
پ

وزارت نیرو اعلام کرد: شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با هدف تشویق به رعایت الگوی مصرف برق ۴۷ سازمان و دستگاه اجرایی را در تهران قطع کرد.

به گزارش روزانه نیوز چندی پیش مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: دستگاه‌های اجرایی و سایر سازمان‌ها نهایت همکاری را در مدیریت انرژی داشته باشند تا مشمول قطع برق نشوند.

«محمد حسن متولی زاده افزود: شرکت‌های توزیع نسبت به پایش دقیق وضعیت مصرف انرژی سازمان‌ها و سایر نهادها با جدیت اقدام کرده و هرجا رعایت نشدن مدیریت انرژی را مشاهده کردن ضمن قطع برق آن را رسانه‌ای کنند.

وی با اشاره به مصوبه هیات وزیران در مورخ ۹ خرداد ماه جاری که با استناد به تبصره بند (ز) ماده ۳۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب و صادر شد، خاطرنشان ساخت: براساس این مصوبه، استانداران سراسر کشور موظف به نظارت و  هماهنگی برای رعایت سقف برق قابل تأمین ابلاغی وزارت نیرو شده اند.

اکنون و در تازه ترین اقدام همزمان با قطع برق ۴۷ دستگاه اجرایی در تهران در نخستین روز هفته جاری، نظارت بر مصرف انرژی اداره‌ها و دستگاه های اجرایی پایتخت، افزایش پیدا کرد.

براین اساس مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: ساختمان های متعلق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهنگسرای خاوران، سازمان بورس و اوراق بهادار ایران، سازمان تامین اجتماعی، شرکت ملی گاز ایران، شرکت نفت پاسارگاد، موسسه آموزشی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بانک های تجارت، صادرات، توسعه صادرات ایران، قرض الحسنه مهر ایران و پاسارگاد از جمله اداراتی بودند که امروز به دلیل رعایت نکردن ابلاغیه های مدیریت مصرف، مشمول قطع برق شدند.

با افزایش دمای هوا، مصرف برق به شکل تصاعدی بالا رفته

«حسین صبوری» با تاکید بر این که طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، در هفته پایانی خردادماه، انتظار روزهای گرمی را برای تهران داریم گفت: با افزایش دمای هوا، مصرف برق نیز به شکل تصاعدی بالا رفته و احتمال بروز خاموشی در تهران در هفته جاری، در صورت  همکاری نکردن دوچندان مشترکان، دور از ذهن نخواهد بود.
«مصطفی رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برقگفت: براساس پیش بینی ها از امروز تا پایان هفته به طور میانگین شاهد افزایش ۱.۴ درجه‌ای دمای هوا در سراسر کشور خواهیم بود که این میزان در برخی از استان‌ها حتی به ۵ درجه نیز خواهد رسید که همین موضوع باعث قرار گرفتن در شرایط دمایی حداکثر و افزایش شدید مصرف برق می‌شود.

همچنین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ طی اطلاعیه‌ای، جدول زمان‌بندی خاموشی‌های احتمالی برق پایتخت را از ۲۲ لغایت ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۰ منتشر کرد.

در اطلاعیه‌ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ عنوان شده است: به اطلاع هموطنان گرامی ساکن پایتخت می‌رساند همه ظرفیت‌های فنی و کارشناسی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به‌منظور جلوگیری از بروز هرگونه خاموشی به کار گرفته شده است.

با این حال از آن جا که موفقیت در این مهم، جز با همکاری همه جانبه مشترکان، امکان پذیر نیست در صورت بروز هرگونه مشکل در تامین برق پایتخت به‌منظور جلوگیری از بروز قطعی گسترده، طبق فایل پیوست اقدام به اعمال خاموشی کنترل شده خواهد شد. برای اطلاع از جدول خاموشی ها اینجا کلیک کنید.

در این اطلاعیه آمده است: ضمن قدردانی از بردباری و همراهی شما خواهشمندیم با حداکثر صرفه جویی در مصرف برق، همراه صنعت برق کشور باشید./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید