کد خبر:16697
پ

صنعت پتروشیمی با تولید دو محصول موجب متنوع‌سازی سبد تولید، افزایش تاب‌آوری در بازار، خودکفایی، جلوگیری از خروج ارز از کشور و صرفه‌جویی ۲۷ میلیون دلاری شد.

 

به گزارش روزانه نیوز  در راستای سیاست گذاری‌های کلان صنعت پتروشیمی مبنی متنوع‌سازی سبد تولید محصولات با هدف تامین نیاز صنایع تکمیلی، تکمیل زنجیره ارزش و افزایش تاب آوری در شرایط تحریم‌های غیرقانونی، پتروشیمی کارون از تولید تجاری دو محصول جدید زنجیره ایزوسیانات به صورت رسمی رونمایی کرد.

 

پتروشیمی کارون به منظور رفع نیاز تولیدکنندگان میان‌دستی و پایین‌دستی صنعت رنگ، رزین و پلی‌یورتان کشور و در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی اقدام به عرضه این محصول اقدام کرده است.

 

بر این اساس، برای نخستین بار عرضه تجاری دو گرید جدید MTDI و KMT_۱۰ به صورت رسمی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود با عرضه این دو محصول جدید علاوه بر بی‌نیازی از واردات و صرفه‌جویی ارزی، زمینه رفع نیاز فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی در داخل کشور فراهم شود.

 

همچنین محصولات گرید MTDI که پیشتر از خارج کشور وارد و سبب خروج ارز زیادی از کشور می‌شد شامل Aradur ۸۳۰ CH، Aradur ۸۵۰ CH و Aradur ۲۹۶۳ CH شرکت Vantico آمریکا است.

 

گرید KMT-۱۰ از طریق واکنش پیش‌پلیمریزاسیون متیل‌دی فنیل‌دی ایزوسیانات و ایجاد گروه‌های یورتان تولید شده که با تولید این محصول جدید عملا صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی از واردات گریدهای مشابه وارداتی از چین، ژاپن، کره جنوبی و آلمان بی نیاز خواهد شد.

 

این محصول استراتژیک در صنایع خودروسازی، مبلمان اداری و خانگی دارای کاربردهای گسترده است.

 

گفتنی است در همین راستا، شهریورماه امسال تولید و عرضه تجاری گرید دیگری به نام《KLM۱۰۰B》با هدف تامین نیاز صنایع کفش، انواع چسب صنعتی و لَمینِت، انواع درزگیر و آببند(سیلانتها)، ضربه گیرها، باندهای اورتوپدی و همچنین، کفپوش‌های اداری و صنعتی و … آغاز شد که مطابق با برآوردهایی انجام گرفته تولید این گرید جدید سالانه از خروج ۲۷ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید