کد خبر:16734
پ

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه دموکرات‌ها برای انتخابات ۱۴۰۰ طرح و برنامه دارند، گفت: ممکن است در این برنامه به یک جناح سیاسی در داخل ایران کمک کنند و به جناح دیگر ضربه بزنند. آنها برای این منظور ابزارهایی هم دارند.

 

به گزارش روزانه نیوز فؤاد ایزدی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه دموکرات‌ها برای انتخابات ۱۴۰۰ طرح و برنامه دارند و ممکن است در این برنامه به یک جناح سیاسی در داخل ایران کمک کنند و به جناح دیگر ضربه بزنندگفت: نگاه آنها فقط به موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری نیست بلکه به رهبری نظام ایران هم توجه دارند. تیم بایدن در این زمینه بحث‌های زیادی می‌کنند و برنامه هم دارند.

وی با اشاره به عدم اعتقاد تیم ترامپ به موضوع دوقطبی‌ها در ایران و اینکه جمهوری‌خواهان دو طیف دارند،افزود: یک طیف متمایل به نومحافظه‌کاران هستند که بولتون و پمپئو نیز در این طیف قرار دارند. این طیف از دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا عبور کرده‌اند و معتقدند اصلاح‌طلبان ظاهر فریبنده‌ای برای ایران درست می‌کنند ولی در باطن، سیاست خارجی ذیل رهبری کار خودش را پیش می‌برد.

 استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به سیاست دولت جدید آمریکا در قبال مسائل داخلی ایران، اظهار کرد: دموکرات‌ها مخصوصاً تیم اطراف بایدن که قرار است پرونده ایران را در دست بگیرد، نه تنها به بروز برخی دوقطبی‌ها نظیر موافق-مخالف مذاکره و جنگ-صلح در ایران تمایل دارد، بلکه برای این کار برنامه‌ریزی هم کرده است.

ایزدی افزود: بنابراین طیف متمایل به نومحافظه‌کاران در حزب جمهوری‌خواه خیلی دغدغه اصلاح‌طلب-اصولگرا ندارد اما طیف واقع‌گرای جمهوری‌خواه چیزی شبیه دموکرات‌ها هستند یعنی دغدغه مسائل داخلی سیاسی ایران را دارند.

وی اضافه کرد: دموکرات‌ها ممکن است فلان پول بلوکه شده ایران در یک کشور را آزاد کنند تا یک جناح سیاسی در ایران بتواند بگوید ما باید در انتخابات ۱۴۰۰ پیروز شویم زیرا این ما هستیم که می‌توانیم پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کنیم./مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید