کد خبر:34305
پ

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان همدان،بیان اینکه نزدیک ۶۱ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند و  خدمات دریافت می‌کنند اظهار داشت: ۵۱هزار و ۵۱۵ خانواده در کنار همه خدمات کمک هزینه معیشت ماهیانه دریافت میکنند

به گزارش روزانه نیوز، عصر امروز  محمد رسول شیخی زاده در جمع خبرنگاران به گزارش عملکرد این سازمان در طول 11 ماه سال 1400 پرداخت و افزود: مبلغ مستمری ماهانه به اعضای خانوار تا پایان  سال ۱۴۰۰ برای یک نفر- ۳۵۰ هزار تومان، دو نفر- ۵۰۰ هزار تومان، سه نفر- ۷۰۰ هزار تومان، چهار نفر- ۹۰۰ هزار تومان، پنج نفر و بیشتر یک میلیون و صد هزار تومان است.

 وی با اشاره به اینکه در ۱۱ ماه گذشته بالغ بر ۲۵۶ میلیارد تومان مستمری ماهیانه پرداخت شد، تصریح کرد: در اسفند ماه بر این عدد بالای ۵۰ میلیارد اضافه می‌شود زیرا عیدی مستمری بگیران نیز پرداخته می شود که می‌توان گفت هر ماه ۲۵ میلیارد تومان مستمری خانواده‌هایی است که کمک هزینه معیشت دریافت می‌کنند.


شیخی زاده درخصوص کمک هزینه ازدواج بیان کرد:  در ۱۰ ماه گدشته ۷۲۷ مورد کمک هزینه ازدواج به ارزش ۹۰ میلیون تومان پرداخت شد که ۵۰ درصد را خیرین استان کمک کرده اند و مابقی از منابع امداد بوده است.


وی با بیان اینکه نزدیک به ۹ هزار مستاجر در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد:   از این تعداد ۵ هزار و ۹۱۳ خانواده  کمک هزینه اجاره مسکن به مبلغ ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک شده.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان: عنوان کرد: در مورد خدماتی از قبیل گرمایشی، سرمایشی و وسایل ضروری دیگر ۱ هزار و ۴۷ خانواده ۳ میلیارد ۲۰۰میلیون تومان کمک دریافت کرده اند  که ۵۰ درصد را خیرین و موسسات نیکوکاری کمک کرده اند.


شیخی زاده در خصوص کمک های  بحث درمان اشاره کرد: در ۱۱ ماه ۷ میلیارد تومان هزینه شده که ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون خیرین کمک کرده اند.

مستمری ایتام و محسنین مستقیما به حساب فرد واریز می شود


وی با تعریفی از اکرام و ایتام که به معنی فرزندان یتیم، محسنین به معنی نیکوکاران است، اظهار داشت: طرح ایتام و اکرام محسنین در کمیته امداد به فرزندان خانواده‌هایی گفته میشود که والدین آن‌ها تحت هیچ شرایطی توانایی سرپرستی مدیریت ندارند لذا در قالب طرح ایتام و اکرام محسنین قرار می‌گیرند.


شیخی زاده خاطر نشان کرد: تمام فرندان ایتام و محسنین خودشان کارت بانکی صندوق امداد ولایت را دارا هستند و حامی هر مبلغی با شناسه‌ای که واریز میکند بدون هیچ چرخش مالی و دخل و تصرف مستقیما به دستش می‌رسد که در این استان ۱۲ هزار و ۱۱۶ نفر یتیم و محسنین داریم، اما ۴۵ هزار۱۱۵ حامی وجود دارد که بیش از ۷۰ درصد حامی‌ها غیر بومی هستند که این افراد ۵۲ میلیارد تومان پول نقد کمک کرده اند.



مدیر کل کمیته امداد با بیان اینکه کمک های مسکن در قالب کمک به خرید ، کمک به احداث و تکمیل  و کمک به تعمیر است، گفت: 
در ۱۱ ماهه سال ۴واحد خریداری شده، در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ واحد در حال احداث داریم که تا خردادماه به بهره برداری می‌رسد و هم اکنون بالغ بر ۱۴ میلیارد برای احداث و خرید مسکن در سطح استان داریم .


وی یاداور شد: در روز‌های اینده ۳۰ واحد در مهدی آباد همدان با هماهنگی موسسه دارالایتام، کمیته امداد و شرکت گلرنگ برای مسکن ایتام کلنگ زنی می شود.


شیخی زاده با بیان اینکه در بخش مسکن  ۴۴۱ واحد احداث و تکمیل شدند و   ۷۶۲ مورد کمک به تعمیر مسکن شده است، افزود: در مجموع یک هزار و ۲۰۷ مورد در بخش مسکن خدمات ارائه شد و  بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که از این مبلغ ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان را خیرین و نیکو کاران کمک کرده اند.


مدیر کل کمیته امداد مام خمینی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی وآموزشی که شامل دانش آموز و دانشجو می‌شود، عنوان کرد:  ۱۵ هزار و ۵۵۹ نفر امسال در حین تحصیل خدمت دریافت کرده اند که شامل لوازم التحریر و کمک هزینه تحصیلی در طول سال در دو مرحله است.


وی با اشاره به اینکه یکی از محور‌های اصلی آموزش به خانواده هاست، گفت:   در این زمینه ۸ هزار خانواده از طریق گروه‌هایی که در فضای مجازی تشکیل شده آموزش دریافت کرده اند و ۹ میلیارد تومان در این بخش خدمت ارائه شده است.

شیخی زاده در خصوص بحث خوکفایی و ایجاد اشتغال گفت:  ۱هزار و ۵۰۰ خانواده خودکفا شده اند، و طبق قانون خانواده ای که حداقل حقوق قانون کار را دریافت می کنند باید خودکفا می شدند  اما به علت تورم فشاری به خاواده‌ها نیامده و اختیار با خانواده‌ها بوده که در صورت تامین هزینه زندگی خود اعلام کنند که مستمری آنان قطع شود البته این امر به دلیل شرایط جامعه است و ان شاء الله با مساعد شدن شرایط اقتصادی قانون اعمال می‌شود و خانواده‌های بیشتری خودکفا می‌شوند.


وی با بیان اینکه حوزه‌ای به نام کاریابی داریم، بیان کرد:  از این مسیر بسته‌های تشویقی به کارفرما داده می‌شود که از فرزندان مددجویان امداد به کارگیرند این بسته شامل پرداخت بیمه سهم کارفرما و مددجو و اگر بیمه سهم کارفرما را نخواهد تسهیلات ارزان قیمت و قرض الحسنه به اعضای هر نفر تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود که از این مسیر برای ۹۸۵ نفر در ۱۱ ماهه کاریابی شده است.


شیخی زاده به تسهیلات اشتغال که از محل صندوق مهر امداد ولایت صورت گفته اشاره کرد و گفت:  این صندوق وام تا سقف ۱۰ میلیون تومان را بدون کارمزد بیش‌تر از ۱۰ میلیون با کارمزد ۳ درصد ارائه میدهند و مددجویان می توانند ضامن برای دریافت وام باشند  و یا از محل مستمری تضمین می‌شود.


وی با بیان اینکه در جوزه اشتعال ۸۲۱ مورد پرداختی با ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده، اظهار داشت: وام اشتعال از منابع بانکی – تبصره ۱۶ در ۱۱ ماه ۵ هزار ۵۹۱ مورد تسهیلات اشتغال پرونده تشکیل شده و معرفی به بانک و پرداخت اعتباری بالغ بر ۳۰۱ میلیارد تومان صورت گرفته است.


شیخی زاده گفت: ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای اشتعال پایدار روستایی در مجموع اشتغالی که از محل کاریابی، راهبری شغلی و هدایت شغلی ایجاد شده است ۱۱ هزار ۲۳۱ نفر بوده است و کل تسهیلات ۶ هزار و ۴۱۲ مورد بالغ بر ۳۱۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.


وی با بیان اینکه صندوق امداد ولایت در کنار وام اشتغال، وام ودیه مسکن، تحصیلی و فرهنگی به دانش آموزان و دانشجویان، کارگشایی و  درمانی پرداخت میکند، افزود:در مجموع ۴۰ میلیارد تومان در این حوزه‌ها پرداخت کرده اند که در مجموع ۵ هزار ۲۳۰ پرونده را شامل می شود.


شیخی زاده در خصوص مشارکت‌های مردمی گفت: در این بحث ۲۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر مشترک داریم که شامل کمک‌ صندوق های  صداقت  به ارزش ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون، ذکات در بخش انتظامی ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون و درآمد‌های بخش نیکوکاری نیز بیش از ۹۰ میلیارد تومان مردم کمک کرده اند که جمع همه کمک‌های مردمی ۱۸۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون است.


وی با اشاره به اینکه مشمولینی در پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی داریم، گفت: زنان سرپرست خانواده شاغل (مانند قالی باقی در منزل) و زنانی که فعالیتی ندارند کمک می‌کنیم بیمه خود را تا بازنشستگی برسانند که در این بخش ۴ هزار و ۲۷۵ نفر تحت پوشش هستند که ۱۱ میلیارد تومان از این محل به تامین اجتماعی پرداخت شده است که این امر موجب خودکفایی می‌شود.


وی اشاره ای به هزینه‌های پرداختی کرد و توضیح داد: مددجویان خدماتی مانند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کاریابی، سبد غذایی بابت مادران باردار و شیرده، بن کارت ویژه کودکان زیر ۶ سال که از طرف بهداشت و درمان تحت عنوان سوء تغذیه به امداد معرفی می‌شوند و خدمات دریافت می کنند که در این بخش‌ها ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون به خانواده‌ها کمک شده که ۱۰ میلیارد از منابع مردمی تامین شده است.


شیخی گفت: در مجموع ۵۴۲ میلیارد به خانواده‌ها پرداخت شده که شامل   ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرص الحسنه بود که در مجموع ۸۹۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

شناسایی نیازمندان یکی از کار‌های بسیار سخت در سطح جامعه است

مدیر کل کمیته امداد امام خمین یاستان همدان با بیان اینکه شناسایی نیازمندان یکی از کار‌های بسیار سخت در سطح جامعه است گفت: اینکه شناخت داشته باشی و بدانی خانواده نیازمند هست، اما به کمیته امداد مراجعه نکرده است لذا این نهاد آمادگی دارد از این افراد در راستای توانمندی حمایت کند.

شیخی زاده بیان کرد: اگر بیکاری، تورم و فقر در سطح جامعه در حال گسترش است کمیته امداد افتخار می‌کند که در ایجاد این آسیب‌ها و نابسامانی‌ها نقشی نداشته، اما سر ریز تمام این مسائل و مشکلات به سمت امداد است زیرا هر چقدر فقر و نیازمند افزایش می یابد به همان میزان حجم مدیریت مالی، روحی و روانی در این نهاد بیشتر می‌شود بنابراین کمیته امداد نه تنها در ایجاد فقر هیچ نقشی ندارد بلکه در راستای مبارزه با فقر و محرومیت زدایی نهایت تلاش و کوشش خود را انجام می‌دهد.


وی با اشاره به اینکه در یکی دوسال گذشته که در این جامعه با اپیدمی کرونا و تحریم‌های ظالمانه که فشار‌های اقتصادی را در پی داشته است کمیته امداد با کمک خیرین و منابع دولتی هیچ فردی را نا امید نگذاشته، خاطر نشان کرد: به دنبال شفاف سازی  در جامعه  که باعث جلب اعتماد در بین افکار عمومی شود هستیم   لذا در این نهاد غیر از اطلاعات محرومین و نیازمندان آن هم به دلیل حفظ کرامت انسانی و شرافتشان  هیچ چیز محرمانه‌ای نداریم.


شیخی زاده تاکید کرد: مهمترین تلاش ما این است افرادی که استحقاق دریافت خدمت ندارند هیچ خدماتی دریافت نکنند، اما افرادی که مستحق خدمات هستند حتما حمایت شوند. 

مدیر کل کمیته امداد استان همدان تصریح کرد: امروز کار اصلی کمیته امداد توانمند سازی است، اما در این نهاد گروه‌های مختلفی از قبیل سالمندان، بیماران سخت و صعب العلاج  توانمند نمی‌شوند فقط حمایت می‌شوند. وی خاطر نشان کرد: توانمند سازی فقط در اشتغال محدود نمی‌کنیم لذا رویکردهایی ازقبل فعالیت های اجتماعی و فرهنگی خانواده ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه ۳۹ پایگاه‌ در کلیه میادین شهر‌های استان برای برگزاری جشن نیکوکاری در نظر گرفته شده است همچنین روز جمعه این هفته در همه‌ی مصلا‌های سراسر استان پایگاه داریم خاطر نشان کرد:  همه مدارسی که شنبه هفته جاری به صورت حضوری برگزار شود زنگ نیکوکاری نواخته می شود.


شیخی زاده تصریح کرد: ۲۳۵ مرکز نیکوکاری و  ۳۸۴ پایگاه غیر از مدارس مشغول جمع آوری کمک‌های مردمی هستند. 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی در خصوص روش های پرداخت کمک های نقدی گفت: افراد می توانند از طریق
شماره حساب  ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۱۷۷۷۷۷۷- کد دستوری *۸۸۷۷*۸۱# کمک های نقدی خود را واریز کنند. 


وی در انتها یادآور شد: هفته بزرگداشت تاسیس کمیته امداد در قالب سالگرد و هفته نیکو کاری با برپایی ۲۸۰ برنامه فرهنگی، امدادی و حمایتی طراحی شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید