کد خبر:10237
پ

رئیس‌جمهور با اشاره به حادثه بزرگ اربعین گفت: خداوند خواسته که اربعین به‌مانند عاشورا همیشه زنده بماند، چرا که امام حسین(ع) و فرزندانش برای بیداری مردم و دوری‌شان از ضلالت و پیدا کردن مسیر نجات قیام کرده و فداکاری کردند.

 

به گزارش روزانه نیوز  حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز چهارشنبه 16 مهر در جلسه هیأت دولت با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین به ما نشان داد که در کنار فداکاری و شهادت می‌توان پیام این کار بزرگ را برای همیشه جاودانه کرد.

 

وی افزود: در حادثه کربلا و در طول چهل روز بعد از حماسه بزرگ دهم محرم الحرام و روز عاشورا عده‌ای که به خاندان امام حسین(ع) تاخته بودند با لحن غرور و افتخار صحبت می‌کردند گویی کار مهم و درستی را انجام داده بودند.

 

وی تصریح کرد: شروع روز عاشورا با فریاد فرمانده سپاه نفاق بود که سربازان خود را سربازان خدا نام می‌برد و به آنها برای کشتن عزیزترین انسان‌ها در روی زمین فرمان می‌داد.

 

روحانی اظهار داشت: وقتی امام حسین(ع) را به شهادت رساندند و به کوفه رسیدند می‌گفتند که جایزه بزرگی به ما بدهید زیرا ما بهترین انسان روی زمین را از لحاظ حسب و نسب کشتیم اما خیلی طول نکشید که لحن‌ها و افکارعمومی عوض شد زیرا زینب کبری(س) و بنت‌الحسین(س) و امام سجاد(ع) با سخنان روشنگرانه حکومت و حاکم مستبد آن زمان را رسوا کرده و شرایط را تغییر دادند.

 

وی تصریح کرد: بیان زینب کبری(س) که در مجلس یزید گفت زن و بچه و کنیز خود را پشت پرده بردی و به زنان و فرزندان و دختران امام حسین(ع) و یارانش تاختید که خارج از عدالت است، توانست شرایط را تغییر دهد و از همان لحظات یا لثارت الحسین(ع) شعار مردم عراق و حجاز شد.

 

رئیس‌جمهور گفت:‌ اولین بازگشت اسرا و خاندان رسالت به سرزمین عراق در روز اربعین بود.

 

وی تصریح کرد: این حادثه آنقدر مهم است که خداوند همانطر که خواسته حادثه عاشورا برای همیشه زنده بماند، حادثه اربعین هم اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرد، زیرا زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین از علائم مؤمن و ایمان شناخته شده است.

 

وی افزود: در روز اربعین هدف امام حسین(ع) با توجه به آنچه که در زیارت اربعین می‌خوانیم و می‌بینیم آن است که تمام این قیام و فداکاری و ریختن خون امام حسین(ع) و فرزندانش برای بیداری و هوشیاری مردم بود تا آنها از جهالت عبور کرده و از ضلالت‌ها دور شوند تا مسیر نجات را پیدا کنند و به همین دلیل خدا خواسته روز اربعین روز زنده در تاریخ باشد./ فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید