کد خبر:26846
پ

 دبیر جشنواره و مدیر کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی گفت: دیپلماسی عمومی با رویکرد کاهش ناآگاهی‌ و شناخت‌های نادرست از اقدامات و فعالیت‌های صنعت هسته‌ای تعامل با نخبگان مسیر تعالی در صنعت هسته‌ای را هموارتر می‌کند.

به گزارش روزانه نیوز از سازمان انرژی اتمی دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی، نخستین جشنواره علمی، فرهنگی، رسانه‌ای صنعت هسته‌ای با محوریت دیپلماسی عمومی و با شعار «انرژی هسته‌ای؛ چشم‌انداز فردا» به همت سازمان انرژی اتمی ایران در سوم خرداد۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

مهدی ذوالفقاری دبیر جشنواره و مدیر کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی، درخصوص برگزاری اولین جشنواره علمی، فرهنگی و رسانه‌ای صنعت هسته‌ای کشور، گفت: با حمایت رییس سازمان انرژی اتمی، معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی و تلاش‌های اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی این جشنواره با رویکرد تشکیل و توسعه شبکه نخبگان داخلی و خارجی و همچنین شناسایی ظرفیت‌ها و تعامل با مخاطبین برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی جامعه، ایجاد تفکری دانشورانه و غیرسیاسی درباره فعالیت‌های صنعت هسته‌ای امری ضروری است که یکی از راه‌های دستیابی به این رویکرد مهم ایجاد تعامل با نخبگان و عموم مردم می‌باشد؛ هدف اصلی از برگزاری این جشنواره ایجاد تعامل حداکثری با مخاطبین در جهت شناسایی ظرفیت‌ها و همکاری با این عزیزان است.

دبیر جشنواره علمی، فرهنگی و رسانه‌ای صنعت هسته‌ای، تصریح کرد: دیپلماسی عمومی با رویکرد کاهش ناآگاهی‌ و شناخت‌های نادرست از اقدامات و فعالیت‌های صنعت هسته‌ای موجبات حرکت بسوی نگرشی جدید از فناوری هسته‌ای را فراهم می‌کند و مطمئنا تعامل با نخبگان مسیر تعالی در صنعت هسته‌ای را هموارتر خواهد کرد.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی همکاری و تعامل با نخبگان، صاحبنظران، متخصصان و عموم دانش‌پژوهان با همتی مضاعف پیشرفت خواهد کرد و شاهد استفاده موثر و بهینه از ایده‌ها و توانمندی اندیشمندان ایران اسلامی خواهیم بود.

وی ضمن دعوت از تمامی صاحبنظران و استعدادهای برتر این حوزه جهت شرکت در جشنواره، تاکید کرد: استفاده بهینه و موثر از ایده‌ها و پشتیبانی از آثار ارسال شده به جشنواره، لازمه زمینه‌سازی جهت بهره‌گیری از استعدادهای جوانان این کشور می‌باشد.

دبیر جشنواره و مدیر کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی گفت: بنابراین از تمامی افراد واجد شرایط دعوت بعمل می‌آوریم تا با شرکت در اولین جشنواره علمی، فرهنگی و رسانه‌ای صنعت هسته‌ای کشور، به شناسایی ظرفیت‌ها و تعامل با نخبگان و عموم مخاطبین در عرصه ارزش‌آفرین صنعت هسته‌ای کمک شایانی کنند.

وی یادآورشد: برگزیدگان این جشنواره علاوه بر دریافت جوایز متناسب و گواهینامه رسمی شرکت در جشنواره، با حمایت شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران بازدید علمی یک‌روزه از نیروگاه اتمی بوشهر خواهند داشت. البته این بازدید منوط به اتمام پاندمی ویروس کرونا بوده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد گرفت./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید