کد خبر:27062
پ

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: هیچ واکسنی به طور ۱۰۰ درصد تضمین نمی‌کند که فرد دریافت کننده هیچ گاه بیمار نشود

به گزارش روزانه نیوز تدروس ادهانوم  طی سخنرانی با بیان اینکه این نهاد بین‌المللی در حال حاضر ۳۶ میلیون دوز واکسن به ۸۶ کشور جهان تحویل داده است که در هفته جاری به حدود ۱۰۰ مورد نیز می‌رسد، گفت: با این وجود تولید و توزیع عادلانه واکسن‌ها همچنان مهم ترین چالش پیش رو برای پایان دادن به مرحله حاد همه گیری است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار رسمی این سازمان، با وجود اینکه بیش از ۶۰۴ میلیون دوز واکسن در سراسر جهان ارائه شده است، اما شمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از عوارض مرتبط با بیماری همه گیر، از ۱۳۳ میلیون نفر مبتلا و ۲۸۸ جانباخته در سطح جهان فراتر رفته است، عنوان کرد: سازوکار کوواکس برنامه محافظت از ۲۰ درصد جمعیت کشورهای عضو طرح را برای سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرده است که عمدتا شامل گروه پرخطر در برابر ابتلا به کووید ۱۹ نیز می‌شود.

در برخی کشورها هنوز کادر درمان و گروه های پرخطر واکسن دریافت نکرده‌اند

به گفته مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در برخی کشورها هنوز کادر درمان و گروه های پرخطر واکسن دریافت نکرده‌اند.

ادهانوم ادامه داد: از همه کشورها خواستیم که کارکنان بهداشت و افراد سالمند را در ۱۰۰ روز نخست سال۲۰۲۱ واکسینه کنند که این هفته به صدمین روز می‌رسیم.

وی تصریح کرد: اگرچه همه ما از تبعات همه گیری متاثر شده‌ایم، اما قشر فقیر و حاشیه نشینان بار سنگین تری از نظر اقتصادی به دوش می‌کشند.

 قاره آمریکا بدترین آمار پاندمی را نشان می‌دهد

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه قاره آمریکا با وجود دسترسی  به واکسن، بدترین آمار پاندمی (بیش از ۵۶ میلیون مبتلا و یک میلیون و ۳۰۰ هزار جانباخته) را نشان می‌دهد، خاطر نشان کرد: اگرچه واکسیناسیون کرونا در ایران با کندی پیش می‌رود و تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار نفر واکسینه شده‌اند، در عین حال همه چشم به راه محموله‌های جدید واکسن و آماده شدن واکسن‌های تولید داخل هستند تا این قطره‌ها بتوانند حداقل زندگی را قدری به شرایط عادی برگردانند.

ادهانوم گفت: با این همه، هیچ واکسنی به طور ۱۰۰ درصد تضمین نمی‌کند که فرد دریافت کننده هیچ گاه بیمار نشود.

وی بیان کرد: هرچند اطلاعات واکسیناسیون در سطح ملی محدود است، اما شواهد موجود نشان می‌دهد موارد ابتلاء به بیماری پس از دریافت واکسن بسیار محدود هستند./فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید