کد خبر:27881
پ

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اکثریت قریب به اتفاق شهرهای کشور در شرایط قرمز کرونایی به سر می‌برند و ما از دولت می‌خواهیم در بحث کنترل و قرنطینه شهرها تلاش بیشتری انجام دهد تا روند رشد سعودی کرونا متوقف شود.

به گزارش روزانه نیوز محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت:اکثریت قریب به اتفاق شهرهای کشور در شرایط قرمز کرونایی به سر می‌برند و ما از دولت می‌خواهیم در بحث کنترل و قرنطینه شهرها تلاش بیشتری انجام دهد تا روند رشد صعودی کرونا متوقف شود.

وی تاکید کرد: همچنین از اقشار مختلف جامعه می‌خواهیم برای سلامتی خود توجه بیشتری به این امر داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما متوجه وضعیت سخت اقتصادی هستیم و باید بگویم که همه توان مجلس و دولت حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا خواهد بود. امیدواریم حمایت‌های خوبی از این مشاغل داشته باشیم.

قالیباف در ادامه با اشاره به خیر تعطیلی مجلس در هفته آینده، گفت: مجلس هیچ گاه تعطیل نیست و صرفا در روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده جلسه علنی نداریم، اما نمایندگان هفته آینده به حوزه‌های انتخابیه خود نمی‌روند و همین جا می‌مانند و پیگیر حل مشکلات مردم هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین جلسات کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، اقتصادی، صنایع و معادن، انرژی و بهداشت و درمان در این مدت از سوی اعضای هیئت رئیسه آن‌ها برقرار خواهد بود. ضرورت دارد مسائل مهمی، چون وضعیت بازار، مسائل هسته‌ای، وضعیت بورس و کرونا در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار گیرد و بر این اساس این جلسات برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بر این اساس مجلس تعطیل نخواهد بود بلکه صرفا جلسه رسمی صحن علنی مجلس و کمیسیون‌های تخصصی به این صورت که همه افراد در آن حضور داشته باشند را نداریم. البته تاکید می‌کنم اگر لازم باشد صحن علنی مجلس را تشکیل دهیم، حتما این کار را خواهیم کرد و حتی هفته آینده هم تشکیل جلسه خواهیم داد.

قالیباف با بیان اینکه نمایندگان از تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه که مصادف با ایام شب قدر است به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند، بیان داشت: مجددا تاکید می‌کنم مجلس در این ایام به هیچ وجه تعطیل نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تسلیت شهادت سردار محمد حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایشان را از سال ۱۳۶۲ می‌شناسم و باید بگویم که فردی متدین و انقلابی بود که حتی قبل از انقلاب در مبارزات حضور داشت. با آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به سپاه پاسداران وارد شد و در دوران دفاع مقدس در جبهه جنگ حضور کامل داشت.

قالیباف ادامه داد: سردار سید محمد حجازی در دهه ۷۰ در راستای شکل گیری نیروی مقاومت بسیج تلاش کرد و زمانی رئیس ستاد و زمان دیگری جانشین بودند. می‌توان گفت که سازمان بسیج امروز را به نوعی مدیون زحمات این عزیز هستیم. ایشان این توفیق را پیدا کرد که در ماجرای داعش و مدافعین حرم به نیروی قدس وارد شد و در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار ایشان بودند. متاسفانه این دوست عزیز و ارزشمند خود را از دست دادیم و پیکر این شهید عزیز در استان اصفهان تشییع شد به همه مردم شهیدپرور و ولایتمدار اصفهان نیز عرض تسلیت و تعزیت دارم./میزان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید