کد خبر:27933
پ

سازمان فضایی روسیه اعلام کرد این کشور می تواند در سال ۲۰۲۵ از ایستگاه بین المللی فضایی خارج شود و تاسیسات خود را به دلیل نگرانی بیش از حد غیر قابل اعتماد بودن ایستگاه بین المللی فضایی راه اندازی کند.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از روزنامه دیلی میل، «دیمیتری روگوزین» رییس سازمان فضایی روسیه گفت کار بر روی اولین ماژول یک ایستگاه جدید آغاز شده است و انتظار می رود در اوایل سال ۲۰۲۵ به مدار برود.

یک مقام ارشد کرملین هشدار داد که به دلیل سن ایستگاه بین المللی فضایی، این ایستگاه با «فاجعه ای» روبروست و زندگی اعضای خدمه آن در معرض خطر قرار دارد. ایستگاه بین المللی فضایی تا سال ۲۰۲۵ ، ۲۷ ساله خواهد شد. این در حالی است که ناسا اعلام کرده است این ایستگاه در اصل برای ۱۵ تا ۳۰ سال طراحی شده است.

روسیه تصاویر و ویدیویی از اولین ماژول خود را به اشتراک گذاشت که بخشی اصلی ایستگاه جدید و پیشرفته در حال گردش آن را تشکیل می دهد. انتظار می رود این ماژول شامل یک هتل توریستی باشد.

سازمان فضایی روسیه «روس کاسموس» تأیید کرد که ایستگاه جدید فضایی آن از پنج ماژول تشکیل شده است که شامل ماژول تجاری است و می تواند چهار گردشگر را در خود جای دهد.

ایستگاه بین المللی فضایی از ۱۶ ماژول ساخته شده است که چهار ماژول با سرمایه روسیه و توسط این کشور ساخته شده است، ۹ ماژول از آمریکا، دو ماژول از ژاپن و یک ماژول از اروپاست.

صحبت هایی در مورد اضافه شدن ماژول های تجاری اضافی در آینده به این ایستگاه مطرح است که از جمله می توان از ماژول پیشنهادی از شریک تجاری فعلی ناسا به نام  Axiom Space نام برد.

ایستگاه بین المللی فضایی که روسیه در چارچوب یک طرح فضایی بین المللی با شرکت ۱۵ کشور در آن مشارکت می کند، در سال ۱۹۹۸ ساخته شده است.

پیش از استفاده از ایستگاه فضایی بین المللی، روسیه از ایستگاه فضایی میر استفاده می کرد که از اتحاد جماهیر شوروی به ارث رسیده بود و در سال ۲۰۰۰ با تصمیم روسیه نابود و در اقیانوس آرام غرق شد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید