کد خبر:28496
پ

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر چندین بحران از جمله سیل و ویروس کرونا را همزمان مدیریت کرد و ایرانیان در جمعیت هلال احمر و امدادرسانی در جنگ‌های صلیبی پیش قدم بودند و اقدامات موثری انجام دادند.

به گزارش روزانه نیوز کریم همتی با اشاره به اینکه شعار امسال هلال احمر توقیف نشدنی و توصیف نشدنی  است؛ افزود: ۸ سال است که این مراسم برای بازخوانی اقدامات یک سال اخیر برگزار می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ۸۹ درصد بحران طبیعی در دنیا وجود دارد که هرسال با یکی از آن‌ها در کشور رو به رو می‌شویم و جمعیت هلال احمر در این بحران‌ها توانسته در کنار مردم باشد.

همتی با اشاره به ویروس کرونا گفت: از روز‌های آغازین شیوع ویروس کرونا جمعیت هلال احمر در کنار وزارت بهداشت بود، بیش از ۲۱ میلیون نفر در سال ۹۹ در مرز‌های کشور تب سنجی و کنترل شدند.

وی با اشاره به حضور هلال احمر در طرح‌های آمرانه سلامت و نذر آب تصریح کرد: در روز‌های آغاز شیوع ویروس جمعیت هلال احمر محموله‌ای را به کشور چین ارسال کرد که  این باعث شد با ورود کرونا به ایران کمک‌های زیادی از سوی چین به ایران فرستاده شود.

هلال احمر با تحریم‌ها آمادگی رو به رو شدن  بحران‌ و مدیریت  انها را دارد

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: جمعیت هلال احمر با وجود تحریم‌ها آمادگی رو به رو شدن با بحران‌ها را دارد و توانسته این موضوع را مدیریت کند.

همتی با اشاره به سیل سال ۹۹ و چند روز اخیر گفت: توانستیم همزمان چندین بحران را مدیریت کنیم، در سال ۹۹ در انفجار بیروت جز اولین کشور‌هایی بودیم که بیمارستان بر پا کردیم و در ۱۹ روز هر خدماتی که نیاز بود به مردم این کشور ارائه کردیم.

کنترل مسافران مرزی انجام می شود

وی تصریح کرد: کنترل مسافران مرز‌های دریایی، هوایی و زمینی در ابتدای سال جاری نیز با همکاری نزدیک با وزرات بهداشت و وزرات راه و شهرسازی صورت گرفت.

نشست خبری سه جانبه جمعیت هلال احمر با حضور رئیس جمعیت هلال احمر و روسای نمایندگی های فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و کمیته بین المللی صلیب سرخ به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر امروز ۱۸ اردیبهشت برگزار شد./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید