کد خبر:29484
پ

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: برنامه های تعمیرات نیروگاهی به غیر از موارد اضطراری باید متوقف شود.

به گزارش روزانه نیوز «محمدحسن متولی زاده» در جلسه اضطراری برق در مرکز پایش صنعت برق افزود: توقف این برنامه ها با هدف کمک به پایداری شبکه برق و تامین به موقع برق است.

وی با بیان اینکه باید در اطلاع رسانی ها، تأثیـر شدید شرایط آب و هوایی بر مصرف برق تبییـن شود، ادامه داد: با وزارت صمت برای جلب بیشتر همکاری با صنایع، هماهنگی شده است.

مدیرعامل توانیر با بیان این که باید به دور از جریانات سیاسی به خدمت رسانی بپردازیم، خاطرنشان کرد: باید ضمن دعوت مردم به حضور در انتخابات، از موضع‌گیری ها پرهیز و صرفـاً به خدمت رسانی و تأمین برق مردم بپردازیم.

متولی زاده با اشاره به این که تنها دو راه برای جلوگیری از اعمال خاموشی وجود دارد، گفت: یک راه ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید است که اعتباری بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی را نیاز دارد و در مدت زمان کوتاه نیز به نتیجه نخواهد رسید.

وی ادامه داد: راه دوم جلب مشارکت عمـوم مردم برای همکاری در مدیریت مصرف را انجام کارهای ساده مانند تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی است و خاموش کردن لامپ های اضافـی است که می توان با انتخاب آن از خاموشی رهایی پیدا کنیم.

علامعلی رخشانی مهر” معاون هماهنگی توزیـع توانیر از لغـو تمام مرخصی های مدیران صنعت برق تا پایان انتخابات خبـر داد و گفت: در کنار انتخابات، شرایط تنش دمایی هفته های پیش رو، فشار مضاعفی را به همکاران در صنعت برق وارد خواهد ساخت./ایرنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید