کد خبر:29605
پ

فضای کشور این روزها رنگ و بوی انتخابات گرفته است و هر کدام از 7 نامزد تصدی سمت ریاست جمهوری به دنبال جلب نظر مردم برای کسب آرای بیشتر می‌باشند و برخی همچون رئیسی در کنار بر شمردن مشکلات کشور و ارائه راه کار برای رفع آنها بر لزوم تغییرات در میانگی سنی مسئولان برای چابک سازی و بهره گیری از توان نسل جوان تاکید دارند.

به گزارش روزانه نیوز فضای سیاسی کشور رنگ و بوی انتخابات گرفته است در حالی که از یک سو مشارکت بالای مردمی در انتخابات امری ضروری می نماید و از سوی دیگر ناکزدها باید تلاش نمایند تا با بیان شفاف برنامه‌ها و توانشان در تحقق مطالبات مردمی، راه  را برای تصمیم گیری درست مردم فراهم سازند.

در همین چارچوب نیز اقداماتی به صورت خودجوش از سوی نهادهای مردم نهاد و ستادهای تبلیغاتی مردمی برای برخی نامزدها صورت گرفته است که از آن جمله ستاد مردمی حامیان حجت الاسلام رئیسی است که بر اساس آمارها طیف قابل توجهی از جامعه را نیز در بر می‌گیرد.

در همین چارچوب ‌حمید آخشته رییس ستاد ایران مردمی دولت قوی در گام دوم در تببین طرح ها و دیدگاه‌های آقای رئیسی برای انتخابات بر لزوم تغییرات در سن مدیریتی کشور تاکید و عنوان نمود که از نظر آقای رئیسی سن مدیریت باید به 35 سال برسد.

مدیریت در کشور باید شکسته شده و مدیریت‌ها به جوانان واگذار شود همانند بسیاری از کشورها که حداقل سن مدیران رده بالای آنها ۳۵ سال است.

به گزارش اقتصادروز آخشته در نشست مطبوعاتی که در یکی از ستادهای مردمی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی برگزار شد،

به این مسئله نیز اشاره داشت که  امروز کشور نیاز به پوست اندازی بین نسلی دارد که نیازمند همکاری رسانه ها است و این موضوع باید به صورت مدام پیگیری شود. این پوساندازی شامل سن 35 سال برای مدیران می‌شود که می‌تواند به چابک سازی دولت و ایجاد انگیزه در میان ج.انان برای حضور در صحنه منجر خواهد شد.

از سوی دیگر رییس ستاد ایران مردمی دولت قوی، با بیان اینکه حجت الاسلام ابراهیم رئیسی به دور از جناح بندی ها می‌تواند گام‌های اساسی برای کشور بردارد، ادامه داد: بسیاری از مردم، نخبگان و دانشگاهیان در طومارهایی از رئیسی درخواست کرده بودند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند چراکه او تنها کسی است که می‌تواند مورد وحدت قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرد که  بحث هدفمندی یارانه ها به درستی اجرا نشد چراکه به دنبال مساوات بین آحاد جامعه بودند در صورتی که یارانه ها باید به افراد نیازمند داده شوند تا آنها بتوانند زندگی راحت تری داشته باشند  و آقای رئیسی به دنبال بهره گیری از ظرفیت‌های موجود برای رفع این موانع است.

در همین حال آخشته اذعان داشت: رئیسی به نکات کلیدی همچون انسجام ملی و وحدت ملی به دور از جناح بازی و استفاده از تمام ظرفیت ها، جدیت در امور مدیریتی و برخورد با افرادی که در مناسب خود به دنبال فساد هستند، جلوگیری از فساد سازمان یافته در بدنه دولت و توجه به معیشت اقشار ضعیف جامعه توجه دارد و این نکات را در صدر برنامه‌های آتی خود قرار می دهد.

نکته قابل توجه در مدیریت کشور را مسئله عدالت اجتماعی تشکیل می‌دهد که عدم توجه به آن زمینه ساز شکاف طبغاتی و حتی نزاع‌های اجتماعی در جامعه شده است که پیامدهای منفی فرهنگی به همراه خواهد داشت.

در همین چارچوب رییس ستاد “ایران مردمی دولت قوی در گام دوم با اشاره به اهمیت عدالت اجتماعی” گفت: نگاه و تفکر رئیسی می‌تواند زمینه ساز عدالت اجتماعی باشد اما باید فرق بین عدالت و مساوات را مورد توجه قرار دهیم تا اقشار ضعیف جامعه نیز بتوانند طمع راحتی را بچشند.

یکی دیگر از مباحث مورد توجه از سوی آقای رئیسی را مسئله اقتصاد کشور از جمله مقوله امضاهای طلایی تشکیل می دهد که وی بارها بر پایان دادن به چنین امضاهایی تاکید کرده است.

مسئله ای که از سوی رئیس ستاد مردمی وی نیز تاکید شده و آخشته یکی دیگر از معضلات موجود در کشور را شبکه‌های رانت و امضاهای طلایی عنوان کرد و ادامه داد: با الکترونیکی شدن بسیاری از کارها می‌توان شبکه رانت و امضاهای طلایی را که منجر به فساد می‌شود را از بین برد.

موانع تولید از دیگر چالش های اقتصادی کشور می‌باشد که آقای رئیسی به آن تاکید دارد و رفع آنها را زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات کشور دانسته است. در همین چارچوب نیز رئیس ایران مردمی دولت قوی در گام دوم اضافه کرد: برخی از مسئولان برای دادن مجوز چوب لای چرخ فعالان اقتصادی می‌گذارند و مجوزها را به ثروتمندان می‌دهند و این امر باعث جلوگیری از تولید ناخالص ملی می‌شود.

لازم به ذکر است پس از پاسخ به سوالات خبرنگاران در باب طرح‌ها و اقدامات آقای رئیسی در حوزه های  اقتصادی،سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشت و درمان و….  ، حمید آخشته در پایان نشست مطبوعاتی ستاد مردمی و کشوری ایران قوی در گام دوم گفت: در حال حاضر نیازمند تفکرات سالم و درست هستیم، تا زمانی که شخصی با مسائل برخورد کنیم مشکلی از کشورمان حل نمی شود.

ما از مردم و اصحاب رسانه خواهش می کنیم تا با کسانی که به اسم آزادی می خواهند امکانات مردم را چپاول کنند، مقابله کنند. مطمئن باشید که افراد با تقوا بهتر می توانند مشکلات مردم را حل کنند./اقتصاد روز

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید