کد خبر:29754
پ

اتحادیه اروپا و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک بر حمایت از مذاکرات کنونی وین تأکید کردند.

به گزارش روزانه نیوز ، به نقل از پایگاه کاخ سفید، آمریکا و اتحادیه اروپا امروز در بیانیه‌ای مشترک بر حمایت از مذاکرات کنونی در وین و تلاش‌های دیپلماتیک جاری تأکید کردند.

در بند ۳۴ این بیانیه آمده است: ما مصمم هستیم تا با همدیگر به منظور مقابله با گسترش سلاح‌های کشتار جمعی و نیز تجدید تلاش‌های جهانی برای کنترل تسلیحات همکاری کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بر حمایت خود از تلاش‌های دیپلماتیک جاری و گفتگو‌ها در وین که با هدف تهسیل بازگشت آمریکا به برجام و نیز اجرای کامل و مؤثرتوافق از سوی ایران و آمریکا صورت می‌پذیرد، استقبال می‌کنیم.

در بیانیه آمریکا و اتحادیه اروپا همچنین ادعا شده است: ما نگرانی‌های جدی خود را در خصوص گام‌های برداشته شده از سوی ایران که با برجام در تعارض است، اعلام می‌داریم. اتحادیه اروپا و آمریکا متوجه این مسأله هستند که در کنار اجرای کامل و موثر تعهدات ایران، برداشته شدن تحریم‌ها بخش اساسی از برجام محسوب می‌شود.

در پایان بند ۳۴ این بیانیه همپنین آمده است: برجام همچنان برای اطمینان از طبیعت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران و نیز تقویت ساختار جهانی برای منع گسترش سلاح‌های هسته ای، حیاتی است.

همچنین در بخش دیگری از بیانیه آمریکا و اتحادیه اروپا با اشاره آتش بس اخیر آمده است: ما از آتش بسی که در خاورمیانه به انجام رسید، استقبال می‌کنیم و بر حق همگان در آزادی و امنیت تأکید می‌کنیم.

در این بیانیه با اشاره به مسأله یمن نیز آمده است: ما تصمیم داریم تا با طرف‌های ذی ربط در یمن به منظور موافقت با پیشنهاد سازمان ملل برای آتش بس فوری همکاری کنیم./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید