کد خبر:14739
پ

رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری ترکیه، بر اهمیت صیانت از روابط دوجانبه دو کشور بزرگ همسایه، در شرایط موجود بین‌المللی و شیوع ویروس کرونا در جهان تاکید کرد.

 

به گزارش  روزانه نیوز ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری ترکیه، بر اهمیت صیانت از روابط دوجانبه دو کشور بزرگ همسایه، در شرایط موجود بین‌المللی و شیوع ویروس کرونا در جهان تاکید کرد و اظهار داشت: در این شرایط، همکاری‌های بهداشتی و بازرگانی از اولویت بیشتری برخوردار است.

 

متن پیام رئیس جمهور به این شرح است:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 

جناب آقای رجب طیب اردوغان

 

رئیس جمهوری ترکیه

 

فرا رسیدن روز ملی جمهوری ترکیه را به جناب‌عالی و مردم شریف کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم. همزمانی سالروز استقلال جمهوری ترکیه با دوازدهم ربیع‌الاول، میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را به فال نیک گرفته و برای ملت ترکیه ایامی پر خیر و برکت آرزومندم.

 

با عنایت به پیوندهای فرهنگی و تاریخی میان دو ملت ایران و ترکیه، امیدوارم روابط دوستانه و برادرانه دو کشور در عصر حاضر نیز بیش از پیش تقویت گردیده و ظرفیت‌های فراوان موجود برای همکاری در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و بهداشتی، شناسایی و مورد توجه دو کشور قرار گیرد.

 

در شرایط موجود بین‌المللی و شیوع ویروس کرونا در جهان، صیانت از روابط دوجانبه دو کشور بزرگ همسایه، اهمیت بسزایی داشته و در این میان همکاری‌های بهداشتی و بازرگانی از اولویت بیشتری برخوردار است.

 

از خداوند متعال سلامتی و موفقیت آن‌جناب و بهروزی مردم جمهوری ترکیه را مسألت دارم.

 

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

/ مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید