کد خبر:15236
پ

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مجلس برای تامین منابع مالی اجرای طرح تامین کالاهای اساسی به دولت پیشنهاد داد بود که از تراکنش‌های بانکی مالیات دریافت کند اما دولت آن را رد کرده و افزایش کارمزد خدمات بانکی را برای کار دیگری اجرایی کرد.

 

به گزارش رورانه نیوز روح‌الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به دلایل مخالفت دولت با طرح تامین کالای اساسی و اظهار نظرات مسئولان دولت افزود: واقعیت آن است که ما در قبال وضعیت مردم پاسخگو هستیم و دولت بایستی تلاش کند که وضعیت معیشتی مردم که هم اکنون تحت فشار سنگینی قرار دارند بهبود پیدا کند.

 

وی افزود: اگر قوه مجریه ایده‌ای برای سر و سامان دادن معیشت مردم و اقتصاد خانوارها ندارد و نمی‌تواند کار حداقلی برای رفع مشکلات مردم و دغدغه آنها انجام دهد بهتر است از ایده‌هایی که می‌تواند برای برون رفت از مشکلات به کار آید و سفر‌ه های خالی مردم رنگین‌تر شده و نیاز اقتصادی مردم را  تامین کند استقبال کند.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس  گفت: مجلس با دولت تاکنون برخورد سلبی نکرده است و وارد پارادایم سیاسی با آن نشده و تمام تلاش خود را بر آن داشته تا به صورت ایجابی به قوه مجریه برای ارتقاء سطح زندگی مردم و معیشت آنها کمک نماید.

 

متفکر آزاد خاطرنشان کرد: ای کاش دولت یک قدم به سمت کمکی که مجلس برای رفع مشکلات کشور در نظر دارد، بر‌دارد و اگر این کار را نکند مشخص نیست که چگونه می‌خواهد دغدغه‌های مردم را مرتفع کند.

 

وی گفت:‌ دولت باید به جای لجبازی‌ها و کنش‌های سیاسی در برابر کنش‌های همدلانه مجلس به پای کار آمده و برای حل مشکلات مردم و بهبود معیشت آنان همت کند.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: مجلس یازدهم چندین راهکار پیش پای دولت قرار داده است و در همین راستا برای اجرای تامین کالاهای اساسی پیشنهادات مختلف داشته و برای تامین منابع مالی این طرح هم نظراتی داشته است.

 

متفکر آزاد خاطرنشان کرد:‌متاسفانه دولت همه طرح‌ها و پیشنهادات و نظر مجلس یازدهم را برای اجرای طرح تامین کالاهای اساسی رد کرده است. این در حالی است که برخی از این راهکارها را با عجله ابداع کرده که البته برای تامین منابع مالی اجرای کار دیگری این کار را انجام داده است.

 

وی گفت: متاسفانه دولت با رد همه پیشنهادات نمایندگان جهت تامین منابع مالی اجرای طرح تامین کالاهای اساسی خلاءهای مالی کار خود را رفع کرده است. این در حالی است که پاسخ نمایندگان مجلس به دولتمردان آن است که اگر دولت به دلیل تورم‌زا بودن برخی از این طرح‌ها این پیشنهادات را رد کرده و لی چگونه ممکن است که دولت این پیشنهادات را با عجله برای کار دیگری عملیاتی کرده است.و اگر هم تورم‌زا نبود چرا این پیشنهادات را پای طرح  تامین کالاهای اساسی نیاورده است.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس افزود: ‌نمایندگان مجلس در قبال وضعیت مردم متعهد به پاسخگویی هستند و از این منظر این واقعیت هم وجود دارد که اولویت ما همراهی مجلس با دولت است که البته این همراهی برای رفع مشکلات مردم است.

 

متفکر آزاد گفت: مجلس از دولت می‌خواهد در پایان سال فعالیتش کنش سیاسی در زندگی و معیشت مردم نکند.

 

وی درباره اقدام اخیر دولت در افزایش کارمزد از خدمات بانکی هم افزود: مجلس برای تامین منابع مالی اجرای طرح تامین کالاهای اساسی به دولت پیشنهاد داد بود که از تراکنش‌های بانکی مالیات دریافت کند. این در حالی است که علی ربیعی سخنگوی دولت آن را تورم زا اعلام کرده بود. اما بلافاصله بعد مشاهده می‌کنیم این طرح از سوی بانک مرکزی اجرا کرده است و بنا دارد درآمدهای آن را برای مصارف دیگری هزینه کند اما این سؤال وجود دارد که دولت قرار است با این درآمدها چه کند.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: دولت باید پاسخ دهد معیشت مردم در کجای پازل قوه مجریه قرار دارد و این انتقاد جدی به قوه مجریه وارد است که چرا با لجبازی اجازه اجرای طرح تامین کالای اساسی را در حالیکه منابع مالی آن دیده شده است، نمی‌دهد./ فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید