کد خبر:15376
پ

گردهمایی‌های هزاران نفریِ دونالد ترامپ حتی گاه در مناطقی برگزار شده که مقامات بهداشت منطقه تجمع بیش از ۲۵۰ نفر را ممنوع کرده بودند.

 

به گزارش  روزانه نیوز به نقل از یورونیوز، در حالی که دونالد ترامپ این گردهمایی‌های بزرگ و هزاران نفری را «سرگرم کننده»، «عالی» و «بزرگترین نمایش روی زمین» توصیف کرده، مطالعات دانشگاهی پرده از حقیقتی دیگر است.

 

برخلاف جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات پیش‌روی آمریکا که با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در کشورش از برگزاری گردهمایی‌های بزرگ تبلیغاتی خودداری کرد و به رویدادهای آنلاین و برگزاری تجمعاتی با حضور شرکت کنندگان «درون خودرو» روی آورد، رقیب جمهوری‌خواه او دونالد ترامپ، از ماه فوریه تا کنون بیش از ۵۰ گردهمایی بزرگ برگزار کرده است.

 

پژوهشگران برای انجام این تحقیق، به سراغ وضعیت سلامت ساکنان مناطقی رفتند که ۱۸ گردهمایی بزرگ انتخاباتی دونالد ترامپ بین تاریخ‌های ۲۰ ژوئن تا ۲۲ سپتامبر در آنجا برگزار شده استو آنها  در این مناطق، وضعیت سلامت ساکنان و سرعت انتشار ویروس کرونا را، دو هفته قبل تا دو هفته بعد از برگزاری این گردهمایی‌ها بررسی نمودند.

 

پژوهشگران در نهایت دریافتند که سرعت شیوع کرونا در مناطقی که این تجمعات برگزار شده در مقایسه با مناطق مشابه بسیار بیشتر بوده است.

 

آنها همچنین به مقایسۀ وضعیت شیوع کرونا در مناطقی که میزبان گردهمایی ترامپ بودند با «مناطق مشابه» دیگری در کشور که همان ویژگی‌های جفرافیایی، اجتماعی و بهداشتی را دارند اما تجمعات ترامپ در آنجا برگزار نشده بود، پرداختند.

 

تصاویر منتشر شده از این گردهمایی‌ها نیز نشان می‌دهد که در جریان برگزاری آنها، عمدتا تلاشی برای رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی شرکت کنندگان نشده است؛ نه فاصله اجتمماعی رعایت شده و نه استفاده از ماسک برای هزاران شرکت کننده در آن اجباری بوده است.

 

در این تجعات معمولا تنها گروهی ماسک بر چهره داشتند که در نزدیک تریبون دونالد ترامپ یا پشت او نشسته بودند و به این ترتیب روی لنز دوربین‌های فیلمبرداری ظاهر می‌شدند./ ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید