کد خبر:15674
پ

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری و سفیر فلسطین در تهران دیدار کردند.

 

به گزارش روزانه نیوز آیت الله محمد حسن اختری با بیان اینکه  که جمهوری اسلامی ایران دوست کشورهای منطقه بوده و تجهیزات دفاعی آن نیز برای دفاع از منطقه است، گفت: این دیدار با اعلام حمایت مجدد ایران اسلامی از آرمان های ملت فلسطین است که مواضع شما که همواره در کنار نظام جمهوری اسلامی ایران، رهبری و مردم ایران ثابت قدم هستید، قابل تقدیر است.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اظهارات رئیس جمهوری و همه مسوولان ایران درباره اهمیت تقویت وحدت و برادری میان کشورهای منطقه، افزود: جمهوری اسلامی ایران دوست کشورهای منطقه بوده و تجهیزات دفاعی آن نیز برای دفاع از کل منطقه است و آمریکا باید از منطقه برود زیرا کشورهای منطقه می توانند امنیت را تامین کننند و نیازی به حضور نظامی و ناوهای آمریکا نیست.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره دست دوستی به سمت کشورهای عربی و همسایه دراز می کند و علاقه مند به همکاری های چند جانبه با آنها است.

 

در ادامه  این دیدار “صلاح الزواوی” سفیر فلسطین در تهران با اشاره به حضور ۴۰ ساله خود در ایران به عنوان سفیر فلسطین، گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران باعث امنیت و قدرت کشورهای اسلامی و عربی است.

 

وی اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) دو پرچم را بلند کردند یکی پرچم حمایت از وحدت دنیای اسلام و دیگری پرچم اهمیت مسئله فلسطین و طی این مدت همواره شاهد حمایت های جمهوری اسلامی ایران از فلسطین بوده ام.

 

سفیر فلسطین در تهران اظهار داشت: ما معتقدیم اسرائیل به رغم این تلاشها، رو به زوال است و نابود خواهد شد و هیچ کدام از این برنامه ها و عادی سازی ها نمی تواند از این روند رو به زوال آن جلوگیری کند.

 

الزواوی  با اشاره به برگزاری یک کنفرانس صهیونیست ها در قدس ، گفت: صهیونیست ها در این کنفرانس بار دیگر از همه یهودیان دنیا خواستند که به فلسطین و اسرائیل بیایند و این بدان معناست که اسرائیل همان اندیشه اسرائیل بزرگ را در سر می پروراند و مسئله عادی سازی روابط به این معنا نیست که به حاکمیت کشورها احترام می گذارد بلکه این ها خدعه و نیرنگی برای نیات شوم اسرائیل است و این فراخوانی برای اقامت در سرزمین های اشغالی با هدف بیرون راندن فلسطینی ها از سرزمین خود می باشد./ ایرنا

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید