کد خبر:15757
پ

معاون وزیر امور خارجه چین گفت: امیدوار هستیم که دولت و رئیس جمهوری جدید آمریکا به اصل عدم رویارویی، احترام متقابل و همکاری سودمند دوجانبه پایبند باشد.

 

معاون وزیر امور خارجه چین با بیان اینکه پکن امیدوار است پس از نهایی شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت جدید واشنگتن با چین همکاری داشته باشد و به اصل احترام متقابل پایبند باشد؛ افزود:  ما به همکاری نیاز داشته و فضای وسیعی برای همکاری هم داریم البته اختلافاتی با یکدیگر نیز داریم اما ضروری است آنها را مدیریت و کنترل کنیم تا بتوانیم به تضمین توسعه روابط چین-آمریکا در مسیر درست کمک کنیم.

 

به گزارش  روزانه نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لی یوچنگ، معاون وزیر امور خارجه چین گفت: ما امیدواریم دولت و رئیس جمهوری جدید آمریکا به اصل عدم رویارویی، احترام متقابل و همکاری سودمند دوجانبه پایبند باشد.

 

لی یوچنگ با اشاره به اینکه شمارش آرا در آمریکا همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موفقیت‌آمیز باشد موضع ما درخصوص روابط چین-آمریکا کاملا شفاف و ثابت است. ما معتقدیم که علی‌رغم وجود برخی تضادها و اختلافات، ما طیف وسیعی منافع مشترک داریم./ایسنا

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید