کد خبر:16585
پ

سامانه پیش‌بینی و هشدار سیلاب، برف سنجی و یخبندان با نصب دستگاه‌های آنلاین سنجش از هفته گذشته فعالیت خود را در تهران آغاز کرد.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از معاون پیشگیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از فراهم شدن امکان پیش‌بینی وقوع یخبندان در تهران خبر داد و گفت: با استفاده از این سامانه می‌توان نقشه خطر یخبندان در شهر را پیش‌بینی کرد، گفت: این نقشه احتمال یخبندان برای چهار تا پنج روز آینده را در شهر پیش بینی می‌کند.

سید مجتبی حسینی افزود: درجه‌بندی میزان یخبندان در این سامانه اظهارکرد: این سامانه دارای سطح بندی برای دمای کمتر از منفی دو، دمای منفی دو تا صفر، دمای صفر تا دو و دمای بالاتر از دو درجه است که با رنگ‌های مختلف روی نقشه نشان داده می‌شود.

معاون پیشگیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه دستگاه‌های برف سنج نیز در نقاط شمالی تهران نصب شده است، تصریح کرد: این دستگاه‌ها که در محدوده‌های ولنجک، شهرک قائم، میدان برود و بهاران نصب شده اند، هنگام بارش برف در لحظه به مدیران مسئول و مدیران بحران هشدارهای لازم را می‌دهد.

به گفته وی، این سامانه تماما آنلاین و هوشمند است و در هر ساعت از شبانه روز قابلیت ارائه هشدار و نیز خروجی گزارش به مدیران را خواهد داشت./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید