کد خبر:17637
پ

مدیرکل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت : امسال با ۳ درصد افزایش حدود ۴ میلیون و ۱۲۰ هزارتن سیب در کشور تولید شود.

 

به گزارش روزانه نیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، داراب حسنی با بیان اینکه بخشی از سیب‌های ذخیره شده کشور صادر می‌شود و  سال گذشته حدود ۷۴۰ هزار تن از سیب‌های ذخیره شد، افزود برآورد ذخیره سیب امسال حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن است که ۳ درصد بیشتر از میزان ذخیره سال گذشته برآورد می‌شود.

 

وی اضافه کرد: پیش بینی تولید کل میوه‌های دانه دار در سال ۹۹ بر اساس گزارش‌های استان‌ها حدود ۴ میلیون و ۴۶۶ هزار تن است که ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تن آن مربوط به سیب است.

 

مدیرکل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیشترین میزان سیب ذخیره شده در سردخانه‌های کشور در سال جاری متعلق به استان‌های آذربایجان غربی با حدود ۷۵۰ هزار تن و آذربایجان شرقی با ۳۲۰ هزار تن است، ادامه داد: سطح باغات سیب کشور را بر اساس آمار سال ۹۸ حدود ۲۵۱ هزار هکتار است و نزدیک به ۲۳۰ هزار هکتار از این سطح، باغات بارور هستند.

حسنی با اشاره به اینکه کمتر از ۱۰ رقم مرغوب سیب در باغات ایران کشت شده‌اند و دو رقم اصلی سیب در باغات کشور، رد دلیشز و گلدن دلیشز هستند، گفت: این دو رقم در ۸۵ درصد باغات سیب کشور کشت شده‌اند.

وی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، تهران، اصفهان، خراسان رضوی و اردبیل را از استان‌های قطب تولید سیب نام برد، و افزود: برآوردها نشان می‌دهد امسال، سال خوبی برای تولید سیب در کشور بوده است  امسال علاوه بر تأمین نیاز داخلی با حمایت‌های لازم، صادرات این محصول نیز رونق یابد./مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید