کد خبر:17653
پ

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی نگرانی را در جهان اسلام ایجاد کرده است و این در حالی است که مسئله اول جهان اسلام فلسطین بوده و هست و همواره مسلمانان دغدغه آزادی فلسطین و حق ستانده شده از آنان را دارند.

به گزارش روزانه نیوز سیدمحمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی امروز (سه‌شنبه 4 آذر) در نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین (مسئله فلسطین ) با بیان اینکه توافق عادی‌سازی و صلح اصلاً قابل قبول نیست، زیرا جنگ و درگیری بین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی نبوده و آنها نزاع و نبردی نداشته‌اند که حالا بخواهند با اسرائیل صلح کنند، افزود: بیش از 10 سال است که امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی روابط غیرعلنی و غیررسمی داشته‌اند که هم‌اکنون نقاب از چهره آنان برداشته شده و روابطشان علنی و رسمی شده است.

 

وی با بیان اینکه ترامپ رسماً اعلام کرد که ارتفاعات جولان به رژیم صهیونیستی تعلق دارد و حتی سفارت آمریکا را به قدس شریف برد و فکر می‌کرد می‌تواند نظر صهیونیست‌ها را جلب کند.، ادامه داد: ترامپ تلاش کرده که در سیاست خارجی خود را موفق نشان دهد، اما هیچ‌گاه اینگونه نبوده است و حتی نخست‌وزیر ژاپن را واسط قرار داده که با ایران مذاکره کند، اما تهران به او روی خوش نشان داد، این در حالی است که پهپاد آنها به کشور ما تجاوز کرد و سرنگون شد؛ درنهایت هم آنها حاج قاسم سلیمانی را شهید کردند و ترامپ شماره تلفن برای تماس با ایران داده بود و فکر می‌کرد با استفاده از مسیحیان و یهودیان در آمریکا می‌تواند در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهور موفق شود.

 

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی درباره عادی‌سازی روابط اعلام کرده بود که معضل هفتاد ساله حل شده است و این در حالی است که این رژیم مدیریت ضعیفی در بحث داشته و مردم نسبت به آن معترض بودند، گفت: وزیر خارجه آمریکا تصور می‌کرد با عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی و ایجاد جبهه واحد علیه ایران می‌تواند دستاوردی برای خود ایجاد کند.

 

وی با بیان اینکه بعد از مصر و اردن که چهل سال قبل رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند، امارات و بحرین سومین و چهارمین کشور عربی است که رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته است، اضافه کرد: اعراب، عزت و اعتبار یک کشور اسلامی را عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فروختند.

 

حسینی با بیان اینکه بن سلمان بین اعراب نقش ویژه‌ای در عادی‌سازی در روابط با رژیم صهیونیستی داشته‌اند، دیگران می‌دانند بحرین عددی نیست، ولی امارات با ثروت فراوان به دنبال ارتقابخشی به حاکمیتش با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است، افزود: امارات از حمله عربستان به یمن حمایت کرده و تلاش کرد در منطقه نقش‌آفرینی داشته باشد که الحمدلله شکست خورد، البته با عادی‌سازی روابط با اسرائیل هم دستاوردی به دست نخواهد آورد.

 

وی با اشاره به اینکه بن سلمان دنبال قبح‌زدایی روابط با رژیم صهیونیستی با فرستادن نوچه‌های خود برای برقراری روابط با اسرائیل است، اضافه کرد: در زندان‌های اسرائیل تعدادی از زندانیان فلسطینی و نیروهای حماس به مبتلا شده‌اند، ولی صهیونیست‌ها کاری برای آنها نکرده‌اند.

 

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: اسماعیل هنیه در روز قدس، حاج قاسم سلیمانی را شهید آزادسازی قدس نامید که با این اظهارنظر مشخص شد چه کسانی در عمل از فلسطین حمایت کرده‌اند.

 

وی گفت: افکارعمومی جهان اسلام، برقراری روابط با اسرائیل و عادی‌سازی روابط با این رژیم را نمی‌پذیرد و اگر در مسئله سوریه اختلافی بین مسلمانان وجود داشت، اما در قضیه فلسطین و عدم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی یک‌دل و یک صدا هستند./فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید