کد خبر:17670
پ

قیمت‌های نفت در معاملات امروز، سه شنبه با امید به واکسن کرونا و ریشه‌کن شدن سریع‌تر پاندمی که می‌تواند باعث بازگشت تقاضای نفت خام شود، جهش کردند.

 

به گزارش روزانه نیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، هر دو شاخص نفت خام در معاملات دیشب ۲ درصد جهش کرده و معاملات هفته قبل را هم با جهش بیش از ۵ درصدی پشت سر گذاشته‌اند.

 

تا ساعت ۱۰:۳۴ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت ۱.۳۰ درصد یا ۶۰ سنت جهش کرد و به ۴۶.۶۶ دلار رسید، در حالی که قیمت هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱.۳۷ درصد یا ۵۹ سنت جهش کرد و به ۴۳.۶۵ دلار رسید.

 

قیمت‌های نفت در معاملات امروز، سه شنبه با امید به واکسن کرونا و ریشه‌کن شدن سریع‌تر پاندمی که می‌تواند باعث بازگشت تقاضای نفت خام شود، جهش کردند.

 

قیمت شاخص برنت به بالاترین سطح خود از اوایل ماه مارس و قبل از آغاز جنگ قیمت نفت عربستان سعودی با روسیه که منجر به سقوط شدید قیمت‌ها شده بود، رسید.

 

استرازنکا روز گذشته اعلام کرد واکسن کرونای این شرکت در آزمایشات اولیه ۷۰ درصد مؤثر بوده است اما می‌توان میزان تأثیرگذاری نهایی آن را به بیش از ۹۰ درصد رساند. این واکسن که نسبت به رقیبان ارزان‌تر است و نگهداری و توزیع ساده‌تری دارد، امیدها برای ریشه‌کن کردن کرونا را افزایش داده است./مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید