کد خبر:7465
پ

 معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی با بیان اینکه نهضت خاطره‌گویی با بازگویی حقایق با تحریف دفاع مقدس مقابله کند، گفت: بیان حقایق دفاع مقدس روحیه امید، نشاط و قوت به جوانان می‌دهد که اگر ما روی پا و اتکای خودمان بایستیم می‌توانیم کارهای بزرگی مثل دفاع مقدس را انجام دهیم.

 

به گزارش روزانه نیوز ، سردار علی شمشیری معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در نمایشگاه دفاع مقدسافزود:  از کتاب فرماندهان نبرد امروز رونمایی می‌شود از چهار سال قبل حرکتی شروع شد به اسم نهضت خاطره گویی، این نهضت چند منظور را دنبال می‌کند اولین منظور کسانی که در دوران دفاع مقدس نبوده و متولد نشده نبودند ولی اکنون به سن تکلیف رسیدند و ۳۰ سال از دوره دفاع و ۴۰ سال از آغاز جنگ می گذرد به طور طبیعی نسل جدید به آن حقایق آشنایی ندارد.

 

معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: گفتن حقایق دفاع مقدس روحیه امید، نشاط و قوت برای جوانان ایجاد می‌کند که اگر ما روی پا و اتکای خودمان بایستیم می‌توانیم کارهای بزرگی مثل دفاع مقدس را انجام دهیم. یک زاویه دیگر بحث این است که چون همه این را در دنیا می‌دانند که ما در دفاع مقدس به معنای حقیقی پیروز شدیم به معنای حقیقی اجازه ندادیم که یک وجب از خاک کشورمان در تصرف دشمن قرار بگیرد.

 

سردار شمشیری  خاطر نشان کرد: توانستیم مرزها را کنترل کنیم و جوانان را با عشق  علاقه به میدان بیاوریم. این حقایق بعد از جنگ و در دوره فعلی مورد تحریف قرار می‌گیرد چرا تحریف قرار می‌گیرد؟ به این دلیل که این آموزه دینی و این الگوی موفق، الگوی دیگران نشود. نهضت خاطره گویی این وظیفه را دارد که هم حقایق و هم معارف دفاع مقدس را منعکس کند و هم با تحریف مقابله کند.

 

معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی تاکید کرد: این کار با نهضت خاطره گویی و آماده‌سازی و چاپ این کتاب‌ها به ثمر می‌رسد این اولین کتاب است و با تعداد خاطره گویی که با ۶۰ نفر شروع کردیم ان شاء الله ادامه پیدا می‌کند و در سال‌های بعدی باز شاهد رونمایی از  کتاب‌ها و حقایق خواهیم بود.

 

شمشیری تصریح کرد: برای جلوگیری از تحریف دفاع مقدس باید کسانی که در صحنه حضور داشتند بیایند و آن چرا که به چشم مشاهده کردند بازگو کنند. کسانی که به دنبال تحریف هستند کسانی نبودند که در جنگ بوده باشند این‌ها می‌آیند از نظرات مدارک و برخی ماخذ خارجی که عمدتا مغرض هستند حقایق را وارونه جلوه می‌دهند.

 

وی ادامه داد: با آمدن دوستان عزیزی که در صحنه بودند اعم از فرماندهان و یا رزمندگان می‌توانیم این حقایق را شفاف کنیم. چون آن چیزی که مشاهده کرده‌اند را می‌گویند.  راه دیگر این که اکنون پژوهشگاه‌هایی درباره حقایق دفاع مقدس را شروع کردند و تحقیق عالمانه انجام می‌دهند.

 

معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی گفت: یکی از پژوهشگاه‌ها همین مرکزی است که سرلشکر صفوی مسوول آن هستند و یک سالی دارند فعالیت می‌کنند اسم این پژوهشگاه دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی است.

 

شمشیری افزود: در مورد مسایل اساسی که در دوره جنگ بوده و به آن خوب پرداخته نشده آنجا با دید علمی و همه جانبه کار می‌شود این که چرا ما بعد از فتح خرمشهر قطعنامه‌ای را نپذیرفتیم دلایل علمی و حقیقی آن بیان می‌شود.

 

وی اظهار داشت: مشکلات ما در دفاع مقدس از چه ناحیه‌ای بود به طور علمی به این موضوع پاسخ داده می‌شود علل و انگیزه مردم برای حضور همه جانبه چه دلایلی بود که به این شکل می‌آمدند و در جنگ حضور پیدا می کردند کار تحقیقی و عمیقی انجام می‌شود که جلو تحریف را بگیرد./ ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید