کد خبر:20059
پ

وزیر صمت با بیان اینکه در آینده نزدیک با حذف دلالان، قیمت خودرو در بازار واقعی خواهد شد، گفت: خودروسازان باید نسبت به افزایش تولید خود توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش روزانه نیوز علیرضا رزم حسینی با بیان اینکه برای داشتن یک خودروسازی خوب در کشور، باید اصلاحات در ساختار خودروسازان، سهام خودروسازان و مدیریت صنعت خودروسازی داده شود، افزود: ما هم به دنبال اصلاح صنعت خودرو هستیم که این اتفاق باید گام به گام و مرحله به مرحله اتفاق بیفتد و با ایجاد بازار رقابتی خودروی با کیفیت به دست مردم برسد.

 

وی با بیان اینکه ایران خودرو سهم ۵۴ درصدی در بازار خودرو ایران را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: این شرکت با پیشینه‌ای ۶۰ ساله شرکتی نامدار در منطقه است و انجام تمامی تعهدات خودرویی به مشتریان را در دستور کار قرار داده‌ایم و رفع تعهدات خودرویی به مشتریان و کاهش هزینه‌های سربار را در این گروه صنعتی دنبال شده است.

 

وزیر صمت اضافه کرد: طبق اعلام مدیران تا پایان سال بیش از ۵۰ درصد در حوزه خودرو کشور افزایش تولید خواهیم داشت که با این افزایش تولید، قیمت‌ها در بازار متعادل‌ و واقعی‌تر خواهد شد و دلالانی که از فضای به وجود آمده سو استفاده کردند با افزایش تولید خودرو و متعادل شدن قیمت‌ها بدون شک متضرر خواهند شد.

 

او ادامه داد: حدود ۲ ماه است که در کمیته تخصصی خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارشناسان با توجه به تجربه چهل ساله در این حوزه تصمیمات خوبی گرفته شده است. به دنبال ارتقاء توان تولید بخش خصوصی برای ایجاد بازار رقابتی هستیم.

 

رزم حسینی در ادامه فرایند بازدید خود در خودروسازی سایپا حضور پیدا کرد و با تاکید بر اهمیت داخلی سازی محصولات گفت: به خودروسازان و شرکت‌هایی که در جهت خودکفایی، قطع وابستگی و تکیه بر ساخت داخل با استفاده از توان داخلی گام بردارند باید امتیاز‌های ویژه‌ای داده شود.

 

مدیرعامل سایپا تصریح کرد: مطابق با برنامه ریزی‌های وزارت صمت موضوع رقابتی شدن اوضاع مد نظر قرار گرفته است و تا ۳ سال آینده ۱۰ محصول جدید این شرکت خودروسازی معرفی خواهد شد. خودرو شاهین ما تماما توسط کارشناسان داخلی طراحی شده است و از نظر استاندارد در سطوح بالایی قرار دارد و حتی توانسته ۳ ستاره ایمنی اروپا نیز را کسب کند.

 

به گفته سلیمانی حدود ۸۵ درصد این خودرو ساخت داخل است و برنامه‌ریزی شده تا با افزایش حجم تولید این درصد کاهش پیدا کند. شاهین از حدود ۲ ماه دیگر وارد چرخه حمل‌ونقل خواهد شد./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید