کد خبر:20163
پ

 مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه خودرو‌های سبک طیف وسیعی از محصولات به بازار عرضه خواهیم کرد، گفت: از نمونه برنامه‌های تولیدی خودرو وانت جدید و خودرو هاچ بک است که نقشه توسعه آن را تهیه کرده ایم و این خودرو‌ها که در سال آینده وارد بازار خواهد شد.

به گزارش روزانه نیوز فرشاد مقیمی با بیان اینکه بهمن ماه امسال خودرو طراحی شده به بازار عرضه خواهد شد و در سال آینده  میزان تولید آن افزایش خواهد یافت و به ۲۵ هزار دستگاه خواهد رسید، افزود: در سال جهش تولید، هدف گذاری‌هایی انجام شده و  تاکنون به تمام آن اهداف رسیده ایم و تا پایان سال نیز کامل تر خواهد شد و خط تولید اتوبوس نیز بعد از ۹ سال که توقف تولید، مجدد به حرکت در آمده است و توانستیم ۴۰ دستگاه اتوبوس از تعهداتی که به شهرداری داشتیم را تحویل دهیم.

 

وی با اشاره به تولید خودرو‌های سنگین و اتوبوس در کشور، گفت: در حوزه خودرو‌های سنگین و تجاری، اتفاقات خیلی خوبی در سال ۹۹ رقم خورده است. در بحث مربوط به کل تولید خودروهای سنگین افزایش ۴۱ درصدی داشته ایم.

 

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به خصوصی سازی داخلی قطعات خودرو، ادامه داد: تعداد قابل توجهی از قطعات خودرو که از خارج کشور تامین می‌شد را توانستیم با نظام و جهاد خودکفایی که در مجموعه ایران خودرو کشور شکل گرفت، داخلی سازی کنیم. می‌توان گفت حدود ۵۰ تا ۱۰۰ قطعه داخلی سازی شده است، اما برخی از آن‌ها مراحل تست را سپری می‌کند.

 

مقیمی افزود: اگر بتوانیم تست های مربوط به خودرو را در سطح کشور دریافت کنیم حتما این قطعات به خط تولید ایران خودرو اضافه خواهند شد و به طبع خرید از خارج کشور کاهش پیدا خواهد کرد.

 

وی با اشاره به بحث کشنده‌ها، گفت: تولید کشنده ها هم آغاز شده است و با پیگیری‌هایی که در حال انجام است، حداکثر تا ۳ ماه آینده مراحل تایید استاندارد را خواهیم گرفت ./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید