کد خبر:20751
پ

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: امسال تعداد ۸۱ هزار و ۵۰۸ داوطلب برای شرکت در آزمون وکالت ثبت نام کرده اند.

به گزارش روزانه نیوز جعفر کوشا با بیان اینکه آزمون وکالت قرار بود ۲۸ آذر ماه برگزار شود، اما به دلیل شرایط کرونایی به تعویق افتاد افزود:  این آزمون ۲۲ اسفند ماه برگزار  می شود که طبق قانون سالی یکبار این آزمون را باید برگزار کنیم که اگر این اتفاق نیفتد در سال جدید (آینده) به تعداد کارآموزان آن سال افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه همه تلاش کانون‌های وکلا این است که آزمون در بهترین و سالم‌ترین شرایط ممکن برگزار شود گفت: متولی برگزاری آزمون وکالت از ابتدا تا انتها سازمان سنجش آموزش کشور است.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) افزود: هر سال کمیته تعیین ظرفیت متشکل از روسای کانون‌های هر استان، رئیس دادگستری استان و رئیس دادگاه استان تشکیل و متناسب با امکانات و ضوابط ظرفیت کارآموزان را تعیین می‌کنند.
وی با بیان اینکه دغدغه ما افزایش ظرفیت متناسب با امکانات است گفت: شرایط باید منطقی باشد تا وکیل باسواد و مجرب بتواند از حقوق موکلان دفاع کند.

کوشا درباره افزایش ظرفیت پذیرش وکیل از سوی مرکز وکلای قوه قضائیه و برنامه‌های کانون وکلای دادگستری مرکز به منظور تعامل با این مرکز برای تعیین و افزایش ظرفیت‌ها افزود: مرکز مشاروان قوه قضائیه سعی کرده تا ظرفیت‌ها را بالا ببرد، اما قانون به ما می‌گوید برای بالا بردن سقف و ظرفیت پدیرش، رئیس کانون استانی با رئیس دادگستری استان و رییس دادگاه‌ها جلسه بگذارد و ظرفیت‌ها را متناسب با امکانات تعیین کند.

وی ادامه داد: ما به دنبال افزایش ظرفیت هستیم، اما نمایندگان قوه قضائیه اعلام می‌کنند که با محدودیت‌های آموزش وکلای جدید مواجه هستند.

کوشا با بیان اینکه خروجی آموزش‌ها، سواد وکیل است گفت: اگر فارغ‌التحصیل بیکار داریم اشکالی ندارد، ولی باید وکیل باسواد داشته باشیم. ضمن اینکه ما ضامن اشتغال‌زایی (فارغ التحصیلان حقوق) نیستیم، در قوه قضائیه کمبود قاضی داریم و تعداد سردفتران هم محدود است، چرا کانون وکلای دادگستری باید شغل فارغ‌التحصیلان حقوق را تضمین کند؟/صدا و سیما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید