کد خبر:8012
پ

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به طرح تأمین کالاهای اساسی گفت: مجلس طبق این طرح پیگیر ارائه سبد رایگان به ۲۰ میلیون نفر و سبد کالا با ۵۰ درصد تخفیف به ۴۰ میلیون نفر است.

 

 

به گزارش روزانه نیوز ، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 8 مهر) مجلس و در جریان بررسی کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی اظهار داشت: هیچ کس‌ شک ندارد که ما به عنوان نمایندگان مردم با پای برهنه باید کالاهای اساسی را در خانه‌ها به آنها برسانیم.

 

 

وی افزود: ما طرحی را تهیه کردیم که 200 نفر از نمایندگان با فوریت آن و 200 نفر با اولویت آن موافقت کردند؛ در این طرح پیش‌بینی شده که 30 هزار میلیارد تومان منابع اختصاص دهیم که از این منابع به 20 میلیون نفر در کشور که در تهیه غذای روزمره خود با مشکل مواجه‌اند، کالاهای اساسی را برسانیم و سبد کالا با 50درصد قیمت را برای 50 میلیون نفر دیگر تأمین کنیم.

 

 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: بر اساس تبصره 14 طرح دولت به 60 میلیون نفر کارت الکترونیک داده و هر ماه کمک‌های معیشتی را به حساب آنها واریز می‌کند، ما از میان این 60 میلیون می‌خواهیم به 20 میلیون نفر سبد کالای رایگان و به 40 میلیون نفر با 50 درصد تخفیف این سبد را اختصاص دهیم.

 

 

وی اظهار داشت: در قالب اجرای این طرح، مجلس بنا دارد برای 5 میلیون بازنشسته طبق مواد 12 و 30 برنامه ششم توسعه شرایطی را مهیا کند که 90 درصد حقوق مشاغل هم‌تراز خود را دریافت کنند. 10 هزار میلیارد تومان برای پرداخت این بخش با کمبود منابع مواجه‌ایم البته در کنار آن 10 هزار میلیارد تومان برای کمک به دولت در بخش عمرانی در نظر گرفتیم که از این بخش هزاران پروژه معادل 100 هزار میلیارد تومان تکمیل می‌شود.

 

 

حاجی بابایی اظهار کرد: دولت چگونه طبق تبصره 2 بند (و) این طرح می‌تواند 50 هزار میلیارد تومان پول را بر اساس مصوبه مجلس توزیع کند اما مجلس نمی‌تواند برای 15 هزار میلیارد تومان تصمیم بگیرد، بر اساس تبصره (14) 250 هزار میلیارد درآمد و 250 هزار میلیارد هزینه وجود دارد اما بر اساس تبصره 14 ، 20 هزار میلیارد به شرکت نفت داد

 

 

ه می‌شود که مجلس می‌خواهد از این میزان تنها 5 هزار میلیارد را برداشت و برای تأمین کالاهای اساسی رایگان در اختیار مردم قرار دهد.

 

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: ما در ارتباط با تأمین منابع اجرای این طرح اطمینان 100 درصدی داریم البته دولت و کمیسیون می‌توانند فرصت یک هفته‌ای بدهند. / فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید