کد خبر:20978
پ

صادرات نفت ونزوئلا در ماه دسامبر تحت تاثیر تحریمهای آمریکا که باعث سرگردانی محموله های این کشور در آسیا شد، کاهش پیدا کرد.

به گزارش روزانه نیوز  فروش نفت که منبع اصلی درآمد ونزوئلا است، در ماه دسامبر به ۲۳۱ هزار و ۶۱۳ بشکه رسید که حدود نصف میزان صادرات نوامبر بود. صادرات این کشور در سال ۲۰۲۰ به پایین‌ترین میزان در بیش از ۷۱ سال اخیر نزول کرد.

محموله هایی که در دسامبر بارگیری شدند ممکن است در ژانویه درست هنگامی که اوپک و متحدانش طبق توافق صورت گرفته تولیدشان را ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می دهند، به آسیا برسد.

ونزوئلا موفق شده است تحریمهای آمریکا علیه شرکت نفتی دولتی PDVSA را به چالش کشیده و بخشی از نفت خود را به خارج و عمدتا چین به فروش رساند. اما واشنگتن برخورد با شرکتهایی که مقررات تحریمها علیه شرکت PDVSA را نقض می کنند، تشدید کرده و فروش نفت ونزوئلا در آسیا را دشوارتر کرده است.

طبق آماری که توسط بلومبرگ گردآوری شده است، نفتکشهایی که در آوریل بنادر ونزوئلا را ترک کردند، چند ماه بعد موفق شدند محموله شان را تخلیه کنند. کشتیها معمولا هزینه های روزانه ای دارند و تحت قراردادهای کشتیرانی استاندارد، این امر انتظارهای طولانی برای لنگر انداختن را می تواند پرهزینه کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، منابع آگاه می گویند کشتیهای حامل نفت ونزوئلا  فرستنده هایشان را خاموش کرده اند و نامشان را برای پنهان کردن هویت و اجتناب از شناسایی شدن، تغییر داده اند./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید