کد خبر:21199
پ

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آیین نامه اجرایی قانون هسته‌ای مجلس اول هفته ابلاغ شده و یکی از بند‌های آن نیز غنی سازی ۲۰ درصد است که انجام می‌شود.

به گزارش روزانه نیوز سعید خطیب زاده با بیان اینکه پس از ابلاغ، تمامی دستگاه‌ها از جمله سازمان انرژی اتمی مکلف به اجرای این آیین نامه هستند و این قانون قابل اجراست، افزود: وظیفه ما گزارش به آژانس انرژی اتمی در چارچوب تعهداتمان بوده و این کار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه دو روز پیش نیز آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با رسانه ملی، با اشاره به آغاز غنی سازی ۲۰ درصد در فردو که بزودی آغاز خواهد شد، گفت: در این باره نامه‌ ی ایران به آژانس المللی ارسال شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برای اجرای مصوبه مجلس، آمادگی کامل داریم و به آژانس هم اعلام کردیم که با دستور رئیس جمهور این کار خیلی سریع انجام خواهد شد.

صالحی گفت: برای اجرای این روند؛ باید کپسول‌های گاز اورانیوم را عوض کنیم که این روند، تحت نظارت آژانس انجام می‌شود.

بر اساس مصوبه مجلس در چارچوب گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای در طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، سازمان انرژی اتمی ایران موظف است نیاز کشور به اورانیوم با غنای ۲۰ درصد برای مصارف صلح آمیز را به طور کامل و بدون تأخیر تأمین کند.

در همین باره آقای واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور هم هفته پیش خبر داد: بر اساس قانون در طول یک سال ۱۲۰ کیلو اورانیوم با غنای ۲۰ درصد تولید می‌شود./صدا و سیما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید