کد خبر:21502
پ

مدیر تیم‌های ملی کشتی ایران از منتفی شدن برگزاری اردوهای آماده‌سازی کشتی آزاد و فرنگی ایران در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: اردوی تیم‌های ملی کشتی در شهرستان‌ها منتفی است.

به گزارش روزانه نیوز محسن کاوه درباره اعزام تیم ملی کشتی ایران به جام پلیکونه ایتالیا افزود: « مسابقات ایتالیا رنکینگ المپیکی ندارد اما برای مسابقات جهانی که قرار است سال آینده برگزار شود حضور در آن اهمیت دارد،بنابراین باید پس از بررسی ببینیم وضعیت به چه صورت خواهد بود و چه کشتی‌گیرانی در این مسابقه حضور پیدا می‌کنند و اگر برخی کشتی‌گیرهای به نام و مطرح مثل دیوید تیلور آمریکایی که حریف مستقیم حسن یزدانی است در این مسابقه حضور پیدا کند، قطعاً یزدانی را هم اعزام خواهیم کرد. همه چیز بستگی به شرایط آن زمان و جمع‌بندی کادر فنی دارد. »

وی در مورد نخستین اردوی تیم ملی کشتی آزاد اظهار کرد: « اولین مرحله اردو تیم ملی کشتی را برگزار کردیم، حدود ۱۰ ماه بود که کشتی‌گیران از تمرینات به دور بودند. در مرحله اول اردوها شرایط بسیار خوب بود و مرحله دوم را شروع کردیم. متأسفانه امسال به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا کشتی‌گیران در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید نتوانستند در اردو حاضر شوند. در تلاش هستیم باتوجه به شرایط پیش برویم و وضعیت کرونا روی برنامه‌های ما تأثیر نگذارد. ما تا قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک ۸ مرحله اردو پیش رو داریم و امیدواریم که با تمرینات خوبی که ملی‌پوشان دارند در مسابقات آلماتی قزاقستان بهترین نتیجه را بگیرند. »

کاوه در مورد انتخاب کشتی‌گیران براساس نتایج انتخابی تیم ملی گفت: « قطعا نتایج انتخابی تیم ملی در انتخاب کشتی‌گیران تأثیرگذار است، در کنار آن عملکرد ملی‌پوشان در اردو و پیشرفتی که داشته مدنظر خواهد بود. امسال مسابقات گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا به فاصله خیلی کمی برگزار می‌شوند و اولویت اصلی ما کسب سهمیه المپیک است و پس از آن حضور قدرتمند در آسیا را مدنظر داریم،بنابراین باید یک تیم آماده به میدان بفرستیم. »

مدیر فنی تیم‌های ملی در واکنش به برگزاری جام تختی گفت: « جام تختی یکی از برنامه‌های فدراسیون کشتی و از تورنمنت‌هایی است که در اتحادیه جهانی به ثبت رسیده است و اتحادیه جهانی نیز اصرار دارد که همه تورنمنت‌ها برگزار شود. از سوی دیگر باید ببینیم که در کشور خودمان اصلاً وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد مقابله با کرونا در ورزش مجوز برگزاری این رقابت‌ها را می‌دهد؟ و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در جهان بحث حضور تیم‌های خارجی هم مطرح است. امیدوارم هر چه زودتر از شَرِ این ویروس خلاص شویم و ابتدا مردم به زندگی عادی برگردند و بعد از آن هم در شرایط طبیعی چرخ کشتی نیز بچرخد. »

کاوه در مورد میدان المپیک و پیش‌بینی‌اش از این مسابقات گفت: « امسال با توجه به شرایط قطعاً المپیک با ادوار گذشته کمی متفاوت خواهد بود، البته احتمال حضور روس‌ها هم در المپیک به دلیل موضوع دوپینگ کمرنگ است، هر چند ما دوست داریم روس‌ها در المپیک حضور داشته باشند،چرا که آن‌ها قدرتمند هستند و شکست یک حریف قدرتمند ارزشمندتر است. »

وی همچنین در مورد برگزاری اردوی تیم‌های ملی در شهرستان‌ها گفت: « اردو در شهرستان‌ها منتفی است. ما از ۳ استان پیشنهاد‌هایی داشتیم اما با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم در این شرایط که هنوز ویروس کرونا است برگزاری اردو در شهرستان‌ها به صلاح نیست. »/پانا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید