کد خبر:22092
پ

وزیر خارجه ونزوئلا حکم دادگاه آمریکایی را در صدور مجوز برای فروش سهام در یک شرکت پالایشگاهی آمریکایی مورد انتقاد قرار داد و آن را نتیجه “فرآیند قضایی فریبکارانه” دانست.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت پالایشگاهی سیتگو واحدی از کمپانی نفت دولتی ونزوئلا به نام پترولئوس دو ونزوئلاست و دادگاهی فدرال در ایالت دلاور در روزهای گذشته فروش آن را تصویب کرد.

خورخه آرزا، وزیر خارجه ونزوئلا در برنامه ای تلویزیونی این تصمیم را یک تقلب دانست که هدفش سرقت دارایی‌های اصلی مردم ونزوئلا در خارج از کشور است.

وی ادامه داد: ونزوئلا هرگز دست از دفاع از حقوق و منافعش بر نمی‌دارد. دولت کاراکاس دست از دفاع از حقوق خودش بر نمی‌دارد. وکلایی که با خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا کار می‌کنند، چنین طرح هایی را مطرح می‌کنند.

اپوزیسیون ونزوئلا می‌گویند تلاش می‌کنند تا مالکیت ونزوئلا بر سیتگو را حفظ کنند و این استدلال را دارند که نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و هوگو چاوز، رئیس جمهوری فقید کشور با بدهی مالکیت این شرکت را به خطر انداخته‌اند.

یک دادگاه فدرال در ایالت دلاور  فروش سهام این شرکت را به عنوان راهی برای اجرای درخواست یک شرکت معدن کانادایی موسوم به کریستالکس به مبلغ ۱/۴ میلیارد دلار برای دریافت غرامت بابت توقیف دارایی‌های خود در این شرکت مجاز دانست.

با این حال تحریم‌های کنونی دولت آمریکا علیه ونزوئلا اجازه چنین تبادلی را نمی‌دهد./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید