کد خبر:22413
پ

معاون سازمان صمت استان تهران گفت: در بحث لوازم‌خانگی در تیرماه شاهد افزایش قیمت بودیم و پس از آن، با کاهش قیمت نیز مواجه بوده است.

به گزارش روزانه نیوز سعید محمدی پور با بیان اینکه تمامی قیمت‌ها به روز در سامانه‌ای ۱۲۴موجود است و البته قیمت کالاهای اساسی مثل مرغ، تخم‌مرغ و سایر مایحتاج روزانه به روز است و کالاهای دیگر روزانه افزایش پیدا نمی‌کنند، افزود: بحث لوازم‌خانگی در تیرماه شاهد افزایش قیمت بودیم و بعد از آن افزایش قیمت دیگری ثبت نشد است. حتی در این مدت با کاهش قیمت نیز مواجه بوده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران اظهار داشت: قیمت مایحتاج روزانه هر روز قبل از ۹ صبح از طریق منابع سازمان صمت استان تهران به روزرسانی می‌شود. بقیه مایحتاج مثل لوازم‌خانگی در سامانه ۱۲۴ ثبت شده است و مردم با مراجعه به این سامانه از قیمت‌ها مطلع می‌شوند و در نهایت به بازار می‌روند.

محمدی افزود: خیلی از مردم سازمان صمت استان تهران را به عنوان دستگاه ناظر بر بازار و قیمت‌ها نمی‌شناسند و این سازمان را به عنوان تعزیرات می‌شناسند. در حالی که تعزیرات به عنوان تکمیل کننده کار ما است. گزارش تخلف از سوی ما انجام می‌شود و برای گرفتن حکم قضائی و اجرای احکام گزارش را به تعزیرات ارائه می‌دهیم.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران خاطرنشان کرد: در صورتی که مردم گزارشی را از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ مطرح کنند، اپراتور ۱۲۴ کد رهگیری گزارش را اعلام می‌کند و از طریق این کد نتیجه گزارش در کمتر از یک ساعت قابل پیگیری است. در ۶ منطقه تهران واحد بازرسی داریم. این ۶ منطقه به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که به نقاط مختلف دسترسی داشته باشند.

محمدی پور تأکید کرد: مردم فکر می‌کند با ارائه گزارش به ما مغازه‌دار دیگر موضوع گزارش شده را انجام نمی‌دهد اما حقیقت این است که ما در مرحله بعد گزارش را به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌دهیم. پروسه رسیدگی به شکایت‌ها در تعزیرات حکومتی چند روزی طول می‌کشد. در مرحله بعد چند روزی برای صدور حکم زمان لازم است. همچنین باید صاحب واحد صنفی احضار شود. در نهایت هم واحد صنفی جریمه می‌شود. موضوع مهم میزان بازدارندگی جریمه است. این موضوع ضعف قانون نیست و مشکل در به روزرسانی قانون تعزیرات است.

وی افزود: برای عدم درج قیمت ۵۰ هزار تومان جریمه مشخص شده است که خیلی بازدارندگی لازم را ندارد. باید در مجلس شورای اسلامی به این قوانین رسیدگی شود. برای دریافت خسارت باید به صورت حضوری به ضلع شمال غرب میدان ولیعصر ساختمان سازمان صمت استان تهران مراجعه شود. در صورتی که تخلف و تقلب محرز شود، چند برابر قیمت تخلف از واحد صنفی جریمه گرفته خواهد شد. در خصوص تقلب، گران‌فروشی، قاچاق، عرضه خارج از شبکه و…. اجرای حکم خواهد شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران در پایان ضمن اشاره به وضعیت روغن نباتی در فروشگاه‌ها گفت: متأسفانه بعضی از شرکت‌های توزیع‌کننده روغن نباتی به واسطه حاشیه سود کم اقدام به فروش اجباری محصولات دیگر می‌کنند. به طور مثال شرکتی کالای بدون مخاطب را در کنار روغن نباتی به مغازه‌دار می‌فروخت. طبیعتاً زمینه برای گران‌فروشی فراهم می‌شود. روغن مایع نسبت به گذشته حجم کمتری داریم اما در سطح شهر موجود است. روغن جامد تقریباً موجود نیست./خبر فوری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید