کد خبر:22514
پ

 مجمع جهانی بیداری اسلامی در بیانیه‌ای اقدام تروریستی حملات انتحاری در بغداد را محکوم کرد.

به گزارش روزانه نیوز در این بیانیه آمده است: دستان جنایتکار رژیم‌های خون ریز، سفاک و آدم کش، بار دیگر از آستین داعش بیرون آمد و خون تعدادی از انسان‌های مظلوم و بی گناه را در بغداد بر زمین ریخت.

این بیانیه افزوده است: این اقدامات تروریستی در برهه‌ای رخ می‌دهد که دولت و ملت قهرمان عراق خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شده‌اند و در مقابل، آمریکا که به دنبال تضمین و تثبیت حضور جنایتکارانه خود در منطقه است، اقدام به ترور جنایتکارانه سردار بزرگ مبارزه با تروریسم و داعش شهید حاج قاسم سلیمانی که به تعبیر مقام‌ معظم رهبری چهره بین المللی مبارزه با تروریسم بود و یا تحریم حشد الشعبی و فرماندهان آن به عنوان مهمترین نهاد مبارزه با داعش می‌کند.

این بیانیه ادامه داده است: این گونه رویدادهای خون‌بار پیام‌های گوناگونی را به همراه خود دارد که عدم تغییر سیاست‌ها و اهداف آمریکا در منطقه غرب آسیا یکی از آنهاست و امروز که خروج نیروهای اشغالگر از عراق به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، مزدوران نیابتی و جنایت‌کار تروریستی به وضوح نقش پیاده نظام و عروسک خیمه شب بازی را برای ایجاد جنگ، تفرقه، ناامنی، ترس و وحشت در عراق بازی می‌کنند.

بیانیه یاد شده اضافه کرده است: آمریکا همواره نقشه‌ها و طرح‌های شوم خود را برای بهره کشی، جنایت و به یغما بردن ثروت‌ها و تجزیه، تضعیف و به استضعاف کشاندن کشورهای منطقه دنبال کرده است.

بیانیه فوق می‌افزاید: نبردی که آمریکا، صهیونیزم بین الملل و ارتجاع عرب در منطقه به راه انداختند نبردی است همه جانبه که با تحریم و تروریسم اقتصادی، تطمیع در سیاست، جنایت و آدم کشی همراه است.

در این بیانیه تصریح شده که اینک پس از گذشت یک سال از شهادت رهبران مجاهد جبهه مقاومت، آمریکا و صهیونیسم بار دیگر به خود جرأت و جسارت بازی در میدان خاورمیانه را داده‌اند و راه آن را ایجاد رعب و وحشت در بین جوامع با نقاب داعش و تکفیر انتخاب کرده‌اند.

مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکوم کردن این جنایت خونبار، تنها راه پیروزی و عزتمندی ملت‌های آگاه و بیدار را هوشیاری، اعتماد به نفس و باور به وعده‌های الهی، صبر، تقوا و ایمان به خدا در مسیر مبارزه با مستکبران و جنایتکاران می‌داند تا ضامن استقلال، آزادی و پیشرفت روزافزون کشورها باشند و با اتحاد و همدلی پایان اشغال‌گری آمریکا در منطقه را رقم بزنند.

میدان الطیران در مرکز بغداد ظهر پنجشنبه (۲ بهمن) شاهد عملیات تروریستی دو عامل انتحاری با استفاده از کمربند انفجاری بود که به کشته شدن ۳۲ شهروند عراقی و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد.

این انفجارهای انتحاری با موج محکومیت‌های داخلی و بین المللی روبرو شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید