کد خبر:22541
پ

نخست وزير انگليس تاکيد کرد نوعی از ویروس کرونا که نخستین بار در انگلیس شیوع پیدا کرد، می‌تواند مرگبارتر از نوع اولیه آن باشد.

به گزارش روزانه نیوز مجله نیوزویک در مطلبی تحت این عنوان که ” گونه انگلیسی ویروس کرونا ممکن است ۳۰ درصد مرگبارتر از نمونه اولیه آن باشد ” نوشت، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد ویروس جهش یافته کرونا که به سرعت انتقال می‌یابد، ممکن است مرگبارتر باشد.

بوریس جانسون در کنفرانسی خبری افزود بنا بر برخی شواهد نوعی از ویروس کرونا که اولین بار در انگلیس شیوع پیدا کرد می‌تواند مرگبارتر از نوع اولیه آن باشد.

پاتریک والانس مشاور علمی ارشد دولت انگلیس اعلام کرد بررسی اطلاعات به دست آمده از بیمارانی که در بیمارستان‌ها بستری هستند چه آن‌ها که به نوع اولیه و چه آن‌ها که به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند یکسان است، اما در میان مبتلایان به کرونا، آن‌ها که به نوع جدید ویروس کرونا آلوده شده اند نسبت به آن‌ها که به نوع اولیه آن مبتلا شده اند بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

این اطلاعات که توسط گروهی از دانشمندان مورد ارزیابی قرار گرفته و در اختیار دولت قرار گرفته است، نشانی می‌دهد گونه جدید ویروس کرونا ظاهرا حدود ۳۰ درصد مرگبارتر از نوع اولیه آن است.

والانس می‌گوید از میان افرادی که به نمونه اولیه ویروس کرونا مبتلا شده اند، از هر هزار نفر ممکن است ده نفر جان خود را از دست بدهند، اما در میان افرادی که به گونه جدید ویروس کرونا مبتلا می‌شوند از هر هزار نفر ممکن است ۱۳ یا ۱۴ نفر جان خود را از دست بدهند و این موارد در میان گروه‌های سنی مختلف مشاهده شده است.

بوریس جانسون اعلام کرد بیش از ۳۸ هزار نفر در بیمارستان‌های سراسر انگلیس جان باخته اند؛ رقمی که ۷۸ درصد بیشتر از زمان اوج موج اول شیوع کرونا بود. بیش از ۴۰ هزار نفر در ۲۴ ساعت گذشته به ویروس کرونا آلوده شده اند و سازمان ملی بهداشت و درمان به شکل قابل توجهی تحت فشار قرار گرفته است.

انگلیس هفته گذشته بالاترین آمار مربوط به فوتی‌های کرونا را از زمان شیوع این بیماری ثبت کرد و آن زمانی بود که یک هزار و ۸۲۰ نفر طی یک روز جان خود را از دست دادند.

شمار قربانیان کرونا در انگلیس هم اکنون به بیش از ۹۵ هزار نفر رسیده است.

بوریس جانسون در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به اطلاعات جدید به دست آمده درباره گونه جدید ویروس کرونا، انتظار می‌رود مرگ و میر در انگلیس شیب بیشتری پیدا کند، افزود متاسفانه معتقدم که مدتی دیگر این اتفاق خواهد افتاد.

نخست وزیر انگلیس خاطر نشان کرد تاکنون، بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در انگلیس واکسن کرونا دریافت کرده اند و ۴۰۰ هزار مورد واکسیناسیون در ۲۴ ساعت گذشته انجام شده است.

والانس نیز گفت بنا بر اطلاعات بالینی، این اطمینان وجود دارد که واکسن کرونا افراد را در برابر گونه جدید و اولیه ویروس کرونا ایمن خواهد کرد.
گونه جدید ویروس کرونا نخستین بار سپتامبر سال ۲۰۲۰ در شهر کنت واقع در جنوب شرق انگلیس شناسایی شد. از آن زمان در انگلیس و ایرلند شمالی شیوع پیدا کرده و بیش از ۵۰ کشور دیگر را نیز درگیر کرده است.

اطلاعات سازمان جهانی بهداشت و مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا نشان می‌دهد موارد ابتلا به این گونه در دست کم ۲۰ ایالت آمریکا نیز گزارش شده است./صدا و سیما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید