کد خبر:22599
پ

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه 10 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ساخته خواهد شد، گفت: تا پایان سال جاری تعداد واحدهای احداث شده توسط این نهاد به ۴۳ هزار واحد می‌رسد.

به گزارش روزانه نیوز سیدمرتضی بختیاری، در مراسم امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن ویژه مددجویان با تبریک دهه فجر و سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی،گفت: کمیته امداد در حوزه ساخت مسکن سابقه درخشانی دارد و رویکرد تحولی این نهاد در دوره مدیریت سید پرویز فتاح، دریچه جدیدی در زمینه خانه‌دار شدن نیازمندان گشود.

وی از ساخت واحدهای مسکونی در زلزله کرمانشاه و سیل فروردین ۹۸ به عنوان اقدامات شاخص کمیته امداد در زمینه مسکن محرومان یاد کرد و ادامه داد: کمیته امداد در همین مسیر ادامه حرکت داده است؛ به طوری که تا پایان سال جاری تعداد واحدهای احداث شده توسط این نهاد به ۴۳ هزار واحد می‌رسد.

رئیس کمیته امداد مسکن را پرهزینه‌ترین و در عین حال آرامش‌بخش‌ترین خدمت برای نیازمندان دانست و اضافه کرد: اصل ۳۱ قانون اساسی بر ضرورت خانه‌سازی برای محرومان تاکید کرده است و تفاهم‌نامه امروز بر همین اساس پیگیری خواهد شد.

بختیاری با بیان اینکه ساخت ۱۰ هزار مسکن در قالب این تفاهمنامه انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای ساخت این واحدهای مسکونی ۱۴۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که ۴۵ میلیون تومان از سوی بنیاد مستضعفان، ۳۵ میلیون تومان از سوی کمیته امداد و ۵۰ میلیون تومان نیز تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بنیاد مسکن به این مهم تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ میلیون تومان سهم مددجو در این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در صورت تشخیص معاونت حمایت کمیته امداد در خصوص ناتوانی مالی مددجو، این ۱۰ میلیون تومان نیز از سوی کمیته امداد و بنیاد مستضعفان تامین می‌شود.

بختیاری با بیان اینکه این واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ساخته خواهد شد، گفت: واحدهای احداث شده با اولویت ایتام، خانواده‌های روستایی و سه نفره به بالا تحویل مددجویان خواهد شد.

رئیس کمیته امداد مهاجرت به حاشیه شهرها را از معضلات اجتماعی به ویژه در شهرهای بزرگ عنوان کرد و افزود: امیدواریم با تامین مسکن و ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای کوچک، مانع مهاجرت به شهرها شویم و با زمینه مهاجرت معکوس به روستاها را فراهم کنیم./فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید