کد خبر:22672
پ

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهر تهران گفت: شهرداری تهران به صورت مطلق از منابع عمومی کشور بی‌بهره بوده است.

به گزارش روزانه نیوز سید حسن رسولی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شهردار با پنج روز تاخیر بودجه را تقدیم شورا کردند، افزود: بر اساس قانون تا پایان دی ماه بودجه شهر تهران باید به شورا تقدیم می‌شد. طی یک سال گذشته و در شرایط سخت کرونایی دو بسته محرک اقتصادی تصویب شد که به واسطه آن می‌توانیم به شهروندان تهرانی این اطمینان را بدهیم که تا پایان سال وقفه‌ای در اداره نسبی قابل قبول شهر نخواهیم داشت.

خزانه‌دار شورا با اشاره به این که طی یک سال گذشته تحت شرایط کرونا درآمد‌ها به شدت کاهش و هزینه‌ها افزایش داشته است، افزود: تا به امروز از ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۹۹ که ۱۰ هزار میلیارد تومان متعلق به شرکت‌ها و ۳۰ هزار میلیارد تومان هم به خود شهرداری اختصاص داشت، تقریبا ۷۳ درصد با وجود شرایط کرونا تحقق یافته است. امیدوارم با قولی که شهرداری تهران و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی داده است با فعال کردن تحقق بودجه غیرنقد تا پایان اسفند تحقق بودجه را به مرز ۹۰ درصد برسانیم. به نظر من درمقایسه با عملکرد دولت موفقیت بی‌نظیری است و این در شرایطی است که به صورت مطلق شهرداری تهران از منابع عمومی کشور برای اداره شهر بی‌بهره بوده است.

رسولی با بیان اینکه حتی یک دستگاه اتوبوس توسط وزارت کشوربه نمایندگی دولت به ناوگان شهری تهران اضافه نشده است افزود: حتی یک یورو ارز برخلاف وظیفه تامین ۵۰ درصدی هزینه‌های ارزی، به سیستم مترو داده نشده است. حتی حق مسلم شهرداری تهران از محل ۶۰ درصد درآمد‌های ناشی از وصول جرایم راهنمایی و رانندگی طبق ماده ۲۳ هنوز به حساب شهرداری واریز نشده است. همه این مسائل به این معنا است که ما نه تنها از دولت کمکی دریافت نکردیم بلکه حتی مطالبات ما توسط آقای دکتر نوبخت، وزیر اقتصاد و رئیس خزانه بلوکه شده است. در چنین شرایط این عملکرد که نشان‌دهنده همکاری نزدیک شورا و شهرداری است قابل تقدیر است.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا ادامه داد: ما بودجه ۱۴۰۰ را یک ماهه در کمیسیون برنامه بودجه و سایر کمیسیون‌ها بررسی خواهیم کرد و مطابق با عملکرد سال ۹۹، تلاش خواهیم کرد برای بودجه سال ۱۴۰۰ که پنج دوازدهم آن در طول دوره پنجم شواری شهر است، بودجه واقع بینانه قابل تحقق و متعادلی را داشته باشیم./میزان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید