کد خبر:23139
پ

دبیر سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، گفت: امسال تلاش کرده‌ایم که فیلم‌های جشنواره را در ۷۰ سینما در ۳۰ استان و ۵ منطقه آزاد به نمایش درآوریم.

به گزارش روزانه نیوز ظهر امروز (شنبه ۱۱ بهمن) و کمتر از یک روز مانده به آغاز به کار سی و نهمین جشنواره فیلم فجر سیدمحمد مهدی طباطبایی‌نژاد دبیر این دروه از جشنواره به تشریح آخرین جزئیات این رویداد سینمایی پرداخت.

وی با اظهار امیدواری از اینکه ایام پیش‌رو که با جشنواره فیلم فجر آغاز می‌شود، مقبول و مطلوب اهالی سینما باشد، افزود: خوشبختانه با حرکت کاهشی ابتلا به کرونا در کشور، به گزینه نمایش مردمی جشنواره رسیدیم و جشنواره در هفتاد سالن سینمای تهران و شهرستان‌ها برای مردم اکران خواهد شد ضمن آن که امسال همه علاقه‌مندان به سینما در تمام استان‌ها می‌توانند همه آثار جشنواره را ببینند و در آرای مردمی شرکت کنند. ما همه تلاش را به خرج دادیم که جشنواره‌ای ایمن و با نشاط را پیش رو داشته باشیم.

دبیر سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر درباره راه یابی تعداد پایین آثار به جشنواره و دو روز نمایش تکراری گفت: از ابتدا گفته شده بود که فیلم‌ها برای سیمرغ داوری می‌شوند و نه نمایش. طبق زمان‌بندی جشنواره را قرار شد در هشت روز برگزار کنیم و روز بیستم و بیست‌ویکم را به نمایش نامزدهای بهترین فیلم اول و بهترین فیلم جشنواره اختصاص دهیم. تعداد آثار به گونه‌ای نبود که هر ده روز برنامه پر شود.

طباطبایی‌نژاد درباره همکاری سمفا با جشنواره تشکر کرد و گفت: همه تمهیدات لازم برای این سامانه و فروش بلیت‌ها در سامانه‌های دیگر صورت گرفته و انشالله جشنواره در این بخش بدون کاستی پیش برود.

وی گفت: تماشاگران توسط سمفا آرای خود را در بخش بهترین فیلم تماشاگران ثبت خواهند کرد.

دبیر سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر درباره علت فرصت ندادن به فیلم‌های خارج از جشنواره در سینمای رسانه پرسید که دبیر جشنواره پاسخ داد: پیشنهادات مختلفی در این زمینه وجود داشت. ما قرار گذاشتیم اکران از بعد از ظهر شروع شود و سانس صبح‌ گرفتاری خودش را داشت و از نظر پروتکلی این امکان وجود نداشت ضمن این که انتخاب آثار جامانده از بخش مسابقه دشوار بود و اگر هر تعداد انتخاب می‌کردیم، دوستان دیگری هم این مطالبه را داشتند. جمع‌بندی ما این بود که از این کار صرف نظر کنیم.

طباطبایی‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: جشنواره تعداد نمایش بالا در تهران دارد و به همین میزان نمایش نقد وجود دارد. اگر جشنواره را به اکران تبدیل کنیم کار درستی نیست.

وی درباره اینکه داوران بخش مستند و داستانی به نظر چندان موفق نیستند نیز گفت: در بخش فیلم مستند و کوتاه، سابقه محمدعلی فارسی نیاز به توضیح من ندارد. سام کلانتری و محمد کارت هم جزو برگزیدگان این بخش بوده‌اند. سعید پوراسماعیلی از پیشکسوتان و مدرسان قدیمی هستند و امیر توده‌روستا از موفق‌ترین چهره‌ها هستند. این یک ترکیب کامل و بسیار موفق بود. در هیأت داوران فیلم‌های داستانی یک ترکیب جوان، قبراق و همدل و کوشا کنار جشنواره قرار گرفتند و شاید اگر این ترکیب جز این بود پنجاه و هفت فیلم داوری دشواری داشت.

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۹۹ همزمان با چهل‌ و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژادبرگزار خواهد شد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید