کد خبر:23706
پ

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برای اطلاع‌رسانی در مورد فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات رسانی به ایثارگران تأکید کرد.

به گزارش روزانه نیوز سعید اوحدی در نشست شورای اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها در زمینه اطلاع رسانی گفت: تشکل‌های بسیاری در حوزه ایثارگران مشغول به فعالیت هستند که هر کدام دارای سایت و مجموعه رسانه‌ای هستند و می‌توانند بستر خوبی برای افزایش اطلاع رسانی در حوزه فعالیت‌های فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات رسانی به ایثارگران باشند.

وی افزود: در گذشته رسانه تنها منحصر به رسانه‌های مکتوب و رادیو و تلویزیون بود اما امروز فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بخش مهمی از فضای اطلاع رسانی را در اختیار گرفته‌اند و همه مردم به نوعی با این پدیده در ارتباط هستند. بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز باید همسو با این تغییرات پیش برود و از ظرفیت‌های جدید نهایت استفاده را داشته باشد.

معاون رییس جمهوری با اشاره به تفاوت اطلاع رسانی با تبلیغات گفت: روابط عمومی وظیفه دارد با وقت شناسی لازم میزان شناخت و آگاهی افکار عمومی را ارتقا دهد و به حل مسائل کمک کند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی به منظور استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی گفت: معاونت‌ ها و سازمان‌های تابعه بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در زمینه فعالیت‌های رسانه‌ای هماهنگی‌ها و تعامل لازم را با اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد داشته باشند تا فرآیند کاری در این زمینه به صورت منسجم انجام شود. موضوع مخاطب شناسی نیز در زمینه فعالیت‌ها باید مورد توجه باشد و نوع اطلاع رسانی باید متناسب با مخاطبان صورت گیرد.

اوحدی ارتباط با مجموعه‌های رسانه‌ای مطرح در کشور را ضروری دانست و افزود: روابط عمومی پل ارتباطی بسیار قوی دوسویه است که درون سازمان‌ها را رصد می‌کند و اتفاقات و زحمات انجام شده در داخل سازمان را به جامعه هدف و کل جامعه منتقل کرده و بازخوردها را دریافت می‌کند.

وی با تأکید بر اصول سرعت، صحت، دقت و حکمت در انتشار مطالب افزود: روابط عمومی چشم و گوش سازمان است، اما پردازش اطلاعات و اخبار نیز برای تصمیم‌گیری لازم از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. مسئولیت‌های روابط عمومی بسیار تخصصی و سنگین است و انتقال موضوعات باید به قدری سریع باشد که نخستین واکنش‌ها به اتفاقات از سوی روابط عمومی سازمان صورت گیرد.

معاون رییس جمهوری ضمن تأکید بر لزوم انجام آسیب‌شناسی در خصوص فعالیت‌های رسانه‌ای، به ارائه توصیه‌ها و راهکارهایی در زمینه فعالیت‌های مربوط به اطلاع رسانی و روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت.

اعضای شورای اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند/ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید