کد خبر:24732
پ

 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همزمانبا ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، برترین اسباب‌بازی‌های حوزه شناختی کودکان و نوجوانان را معرفی کرد.

به‌گزارش روزانه نیوز هیات داوران در بخش برترین اسباب‌بازی‌های شناختی از شش گروه برگزیده از میان آثار رسیده به دبیرخانه ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با اهدای لوح تقدیر و نشان برترین اسباب‌بازی ایرانی سال ۱۳۹۹ قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش سرگرمی برج هوش، از تولیدات شرکت هوش افزار کودک آوند، حاجی‌فیروز از نشر دیبایه، تاب و خوش ‌قیافه، از شرکت بازی‌تا در این بخش معرفی شد.

هم‌چنین اسباب‌بازی گارنت از تولیدات مجموعه هوگر گیمز، بازی با کش از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بازی هزارماز از شرکت آینده‌سازان سیتا کودک، دیگر برگزیده‌های بخش اسباب‌بازی‌های شناختی، ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی است که از سوی داوران معرفی شد.

بنا بر اعلام اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیات داوران این‌بخش متشکل از کارشناسان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از بررسی آثار راه‌یافته به بخش رقابتی جشنواره برگزیده‌های این بخش را معرفی و در بیانیه‌ای بر توجه بیشتر به این حوزه تاکید کردند.

هیات داوران بخش اسباب‌بازی‌های شناختی در این بیانیه ارتقا سرمایه شناختی آحاد جامعه ایرانی را اولویتی ملی دانستند و از بازی به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر رشد و تحول کودک و مهم‌ترین عامل ارتقا مهارت‌های شناختی یاد کرده‌اند

در این بیانیه هم‌چنین شاخص‌ اصلی ارزیابی بازی‌ها را شناختی‌بودن آن‌ها عنوان شده است، به‌این معنا که بتواند باعث فعال‌شدن یا تقویت مهارت‌های شناختی کودکان از جمله توجه و تمرکز، حل مسئله، حافظه و… شود.

جشنواره ملی اسباب‌بازی در یک نگاه

جشنواره ملی اسباب‌بازی با هدف کمک به ساماندهی و رونق صنعت اسباب‌بازی از سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده است. ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در پاییز سال ۱۳۹۹ سال جهش تولید، با رویکردی نو در فضای مجازی و با هدف حمایت از کالای ایرانی و کمک به رونق تولید و با هدف برقراری ارتباط میان طراحان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در حوزه اسباب‌بازی با همراهی شورای نظارت بر اسباب‌بازی فعالیت خود را شروع کرده است. بخش رقابتی، بخش علمی، نمایشگاه تخصصی دستاوردهای اسباب بازی ایرانی، نمایشگاه موسسات ترویج بازی و اسباب بازی و بازار اسباب بازی، قسمت‌های مختلف این دوره از جشنواره را تشکیل ‌می‌دهند.

برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌ها و همایش علمی، انتخاب برترین اسباب‌بازی‌های ایرانی، از برنامه‌های متنوع این جشنواره است. دبیرخانه ششمین جشنواره ملی اسباب بازی با بهره‌مندی از زیرساخت‌های فضای مجازی، این جشنواره را با نگاه توسعه‌ای در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید» برگزار می‌کند.  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی، شورای نظارت بر اسباب‌بازی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی را برگزار خواهند کرد.

در بخش فروش این جشنواره بیش از ۱هزار و ۲۵۰ اسباب‌بازی و سرگرمی‌ از ۱۴۰ تولیدکننده داخلی با توجه به شرایط سنی و موضوع‌های مختلف ارایه شده است.

هم‌زمان کارشناسان حوزه اسباب‌بازی‌ها نیز به صورت رایگان به مراجعه‌کنندگان برای انتخاب و خرید بهتر مشاوره می‌دهند و شماره‌ تماس‌ ۰۲۱۹۱۰۷۰۵۶۷ نیز برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های مخاطبان در نظرگرفته شده است و هم‌زمان ۷ نفر می‌توانند با کارشناسان ارتباط تلفنی داشته باشند.

ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۸ بهمن تا ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ به صورت مجازی برگزار می‌شود./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید