کد خبر:24757
پ

سخنگوی دولت، در حاشیه بازدید از سرای حافظ مرکز اشتغال و کارآفرینی بهبود یافتگان از اعتیاد و کارتن خوابی گفت: پنچ هزار و ۵۰۰ سازمان مردم نهاد در دولت یازدهم و دوازدهم مجوز گرفتند.

به گزارش روزانه نیوز علی ربیعی، سخنگوی دولت، در حاشیه بازدید از سرای حافظ مرکز اشتغال و کارآفرینی بهبود یافتگان از اعتیاد و کارتن خوابی افزود: برنامه ای که داشتیم معطوف به سیاستگذاری در رابطه با اشتغال حمایتی و هم حمایت از گروه‌های اجتماعی خاص که به چرخه زندگی برگردند است. توسعه زیرساخت‌ها معمولا در بودجه عمرانی و سرمایه گذاری‌های مختلفی که در کشور صورت می گیرد دنبال می‌شود اما برای اشتغال‌های خرد و هم برای معیشت بعضی گروه‌های خاص که در چرخه بزرگ اشتغال صنعتی نمی‌توانند قرار بگیرند سیاست اشتغال حمایتی را در این زمینه آغاز کردیم که هم به رشد ملی کمک کند و هم هدر دادن پول نباشد و پول پاشی نباشد.

او افزود: براساس این سیاست اشتغال حمایتی چند شاخه دارد که بخشی از آن گروه‌های آسیب‌پذیر شناسایی شدند که امروز یکی از آن استراتژی‌هایی که اجرا شد در سرای حافظ شاهد آن هستیم.

ربیعی گفت: برنامه‌‌ریزی آموزشی برای این افراد در نظر گرفته و اجرا شد و امسال سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پول قرض الحسنه برای گروه‌هایی در قالب مددجویان و گروه‌هایی که در معرض آسیب بودند و نجات پیدا کردند در نظر گرفته شد که این فقط وام نیست قسمتی از آن در قالب آموزش حین کار هزینه شده است. به جای این که حقوق ماهیانه مستقیم به آنها داده شود در یک دوره زمانی آموزش دیده و صاحب شغل می شوند و از نظر منزلت اجتماعی و اقتصادی هم جامعه و هم افراد سود خواهند بود.

سخنگوی دولت بیان کرد: تا امروز افرادی در حوزه‌های ورزش، حمل و نقل و خدمات تا سقف ۱۵ هزار میلیارد تومان به بانک معرفی شدند که ۹ هزار میلیارد تومان دریافت کردند و بقیه هم در نوبت دریافت هستند همچنین علاوه بر ۱۵ میلیارد تومان، پنچ هزار میلیارد تومان دیگر هم امکان پرداخت کمک وجود دارد.

او اظهار کرد: برای این که مهاجرت معکوس صورت بگیرد حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان وام اشتغال ارزان قیمت با ۴ و ۶ و ۱۰ درصد کارمزد برای روستایان در نظر گرفته شد. خوشحالم که بگویم امروز سهم روستاییان از میزان وام اشتغال از ۳ درصد به ۲۹ درصد رسیده است و طبق گزارش‌های داده شده امروز شاهد مهاجرت معکوس هستیم. هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از وام های پرداختی اشتغال روستایی برگشته است و این منابع باز به چرخه اشتغال روستاییان بر می گردد. از دیگر کارها در بحث توانمند سازی تمرکز اشتغال خانگی و اشتغال توان یابان بود که آموزش های خاص برای توانمند سازی در حال انجام است. به عنوان مثال امسال هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای توسعه گیاهان دارویی در مناطق محروم در نظر گرفتیم و در این زمینه  با گروه‌های هدف مختلفی این کار جلو رفته است.

سخنگوی دولت اظهار کرد: یکی از استراتژی‌های دولت واگذاری کار به سازمان‌های مردم نهاد بود که براین اساس امروز ۹ هزار سازمان مردم نهاد فقط در حوزه بهزیستی فعالیت می کنند که از این تعداد پنچ هزار و ۵۰۰ سازمان مردم نهاد در دولت یازدهم و دوازدهم مجوز گرفتند./برنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید