کد خبر:24763
پ

رئیس سازمان بهزیستی کشو گفت: تفاوتی که طرح کنونی ساماندهی کودکان کار و خیابان با قبلی دارد این است که کودکان کار از روی عنبیه در این طرح شناسایی شده و از این طریق یک کد منحصربه‌فرد برای آنان ایجاد می‌شود.

به گزارش روزانه نیوز وحید قبادی دانا با بیان اینکه با شناسایی کودکان کار از روی عنبیه در طرح ساماندهی، از تکرار کار آنها و اینکه به خانواده‌ها سپرده شوند و دوباره سر چهارراه‌ها حاضر شوند، پرهیز شده است، افزود: برخی از این کودکان، کودکان نیازمندی هستند که برای امرار معاش و برخی دیگر بر اثر بیماری اعضای خانواده سر چهارراه‌ها هستند. برخی دیگر از این کودکان نیز سوی باندهای قاچاق کودک یا باندهای سوءاستفاده‌گر، سازماندهی شده‌اند. خیابان جای حضور کودک نیست و این کودکان باید ساماندهی شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت:‌ در طرح ساماندهی که در چند ماه اخیر در تهران انجام شده، ۵۰۰ کودک ساماندهی شدند و ۸۴ درصد این کودکان تبعه ایران نیستند و افغان هستند. این افراد به روش‌های مختلف سرچهارراه‌ها حاضر شده‌اند که ۲۳ درصد این کودکان کسانی بودند که در اثر بیماری یکی از اعضای خانواده مجبور به این کار شده اند.

قبادی دانا افزود: مددکاران بهزیستی به محل زندگی این کودکان رفته‌اند و تقریبا از این افراد، ۱۰۰ نفر کودکانی هستند که سرپرست موثری ندارند و بی‌سرپرست و بدسرپرست و تبعه غیرایرانی هستند که در مراکز شبه‌خانواده با کمک خیرین افغانستانی و معتمدین آنها در حال ساماندهی آنها هستیم.

وی اضافه کرد: از جهت حمایت برای خانواده‌های کودکانی که غیرسازمان یافته، غیرباندی و غیرقاچاق هستند، تلاش شده ساماندهی مناسبی صورت گیرد. تقریبا از بین این ۵۰۰ کودک، فقط چهار مورد تکراری بودند و باعث می‌شود ساماندهی مناسبی برای آنها صورت بگیرد. البته این کار با همکاری بخش‌های مختلف یعنی قضات در دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی، ‌شهرداری تهران و اداره اتباع وزارت کشور صورت گرفته است و تلاش شده براساس سن و جنسیت این کودکان و اینکه همراه با مادر هستند یا نه یا والدین موثر دارند یا خیر، برای آنان مسیر متفاوتی در الگوریتم ساماندهی کودکان کار و خیابان، پیش‌بینی شود.

۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای تعمیر و نوسازی منازل مددجویان

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان بهزیستی کشور، رئیس بهزیستی از پرداخت مبلغ ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای تعمیر و نوسازی منازل آسیب دیده مددجویان از زلزله و مبلغ ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک هزینه معیشیتی برای خانواده های تحت پوشش درگیر زلزله خبر داد.

قبادی دانا درباره اقدامات صورت گرفته در پی وقوع زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان های دنا، سی سخت و روستاهای اطراف گفت: حدود یک هزار ۵۰۰ خانوار از مددجویان سازمان در منطقه حضور دارند که همکاران ما در استان از ساعات اولیه سرکشی به منازل آنان را آغاز کردند و برآورد آسیب های وراده صورت پذیرفته و با توجه به این که خوشبختانه فوتی در این زلزله وجود نداشت مصدومان زلزله ساماندهی شدند.

وی با اشاره به خسارت های وارده به منازل مددجویان گفت: جهت جبران خسارات وارد شده علاوه بر کمک های دولت به خانواده هایی که منزل مسکونی آنها آسیب دیده، سازمان بهزیستی برای خانواده های تحت پوشش اند مبلغ ۲۰ میلیون تومان را به صورت بلاعوض برای تعمیرات یا نوسازی منازل آسیب دیده بعد از کارشناسی لازم برای منازل پرداخت خواهد کرد.

قبادی دانا از حضور نماینده رییس سازمان بهزیستی و مدیرکل بهزیستی استان جهت رسیدگی به امور آسیب دیدگان زلزله از لحظات اولیه خبر داد و افزود: بازدید از منازل مددجویان صورت گرفته و در حال انجام است که  تا پایان روز جمعه منازل حدود ۲۰۰ خانوار مورد بازدید قرار گرفته است.

رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین گفت: امروز مبلغی بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر خانوار به عنوان کمک هزینه معیشتی برای جبران شرایط حاصل از زلزله به کارت بانکی یک هزار و ۵۰۰ مددجوی تحت پوشش در منطقه زلزله زده واریز می شود.

قبادی دانا گفت: امیدواریم با فعالیت های همه هموطنان نوع دوست و همکاران ما در سازمان بهزیستی شرایط بهتری برای افراد آسیب دیده از زلزله ایجاد شود./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید