کد خبر:24801
پ

معاون وزیر بهداشت گفت: واکسن‌های تولید شده یا وارداتی کرونا بر مبنای دستورالعمل، عدالت و معیار‌های علمی توزیع می‌شوند.

به گزارش روزانه نیوز ایرج حریرچی در حاشیه نشست ایده نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران افزود: تمام واکسن‌هایی که در کشور تولید می‌شود یا وارد می‌شود مطابق دستورالعمل از پیش تعیین شده ستاد ملی مبارزه با کرونا برای گروه‌های هدف بدون یک «واو» کمتر یا بیشتر توزیع خواهد شد.

حریرچی تصریح کرد: هیچ گونه تبعیض و تقدم و تأخر برای توزیع واکسن کووید ۱۹ وجود نخواهد داشت و بر اساس معیار‌های علمی و عادلانه این موضوع انجام خواهد گرفت.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: واکسن مشترک ایران با کوبا جلوتر از سایر واکسن‌ها به نتیجه خواهد رسید و فاز یک و دوی آن تکمیل شده است که به نظر می‌رسد تا اردیبهشت و شاید زودتر در دسترس قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تا آخر سال گروه اول با جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در مقابل ویروس کرونا واکسینه خواهند شد، گفت: بخش قابل توجه از گروه ۲ ممکن است تا پیش از انتخابات واکسینه شوند؛ ولی اکثر کشور‌های دنیا تا آخر سال میلادی موفق به واکسیناسیون کامل نخواهند شد.

حریرچی یادآور شد: از ۱۳۰ کشور دنیا حتی یک واکسن هم تزریق نشده است و آمریکا تا آخر سپتامبر یا شهریور و مهر ماه برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون کرده‌اند؛ بنابراین تا انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های سال آینده نمی‌توانیم واکسیناسیون صددرصدی را متصور باشیم./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید