کد خبر:24865
پ

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: حضور و موفقیت در المپیک رویای والیبال ایران و ورزش این کشور است.

به گزارش روزانه نیوز ولادیمیر آلکنو در مصاحبه‌ای که در کانال یوتیوب باشگاه زنیت کازان روسیه منتشر شده است، اظهار داشت: تاکنون ۲ بار به ایران سفر کرده‌ام. زمان آنها را به خاطر ندارم اما یک مرتبه آن برای ما بسیار ناراحت‌کننده بود زیرا در زمانی به ایران رفتیم که امام خمینی از دنیا رفت. در آن موقع بازیکن تیم ASC مینسک بودم.

وی افزود: روزهای حضور ما در ایران بسیار غم‌انگیز بود و تمام مسابقات هم در روز برگزاری لغو شد. بنابراین یک سفر دیگر برنامه‌ریزی شد، دوباره به ایران رفتیم و با تیم‌های این کشور بازی کردیم.

آلکنو گفت: ایران با سُنت‌های خودش کشور بسیار جذابی است. ایران یک کشور اسلامی است بنابراین مذهب در این کشور قدرت زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: می‌دانم که والیبال ورزش اول ایران است و در بسیاری از مسابقات تیم ملی، جای خالی در سکوی تماشاگران پیدا نمی‌شود. تماشاگران بازیکن هفتم تیم ملی والیبال ایران هستند.

سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران گفت:‌ یک بار در زمانی که سرمربی روسیه بودم مقابل ایران شکست خوردیم. این نشان می‌دهد که ایران تیمی است که قابلیت پیروزی را دارد.

وی اظهار داشت: پیشنهاد ایران برای هدایت این تیم در المپیک توکیو، انگیزه حضور در چهارمین المپیک پیاپی را برای من به وجود آورد. پیشنهاد ایران هیجان‌انگیز بود اما اگر بگویم مسائل مالی در این زمینه اهمیتی نداشت، دروغ گفته‌ام.

آلکنو درباره سعید معروف گفت: با سعید در سال ۲۰۱۵ در تیم زنیت کازان کار کردم. او در میان پنج پاسور برتر والیبال جهان قرار دارد. او در کشورش بسیار محبوب است و تیمش را رهبری می‌کند. اقتدار و محبوبیت او تیم را از جنبه‌های مختلف کمک می‌کند. توانایی‌های فنی او هم نیازی به گفتن ندارد. بنابراین معروف بازیکن بسیار مهمی برای تیم است.

وی افزود: معروف و دیگر بازیکنان انگیزه زیادی دارند که خودشان را در المپیک ثابت کنند. برای رسیدن به اهدافی که رییس فدراسیون والیبال ایران برای ما تعیین کرده است تلاش می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره بازیکنان این تیم گفت: می‌توانم درباره بازیکنانی که در اروپا بازی می‌کنند حرف بزنم. توماس توتولو دستیارم مسابقات لیگ ایران را به دقت دنبال می‌کند و اطلاعات آن را در اختیارم می‌گذارد.

وی درباره سخنان جان اسپرو سرمربی تیم ملی آمریکا که گفته بود سبک والیبال ایران و آلکنو همخوانی ندارد، گفت:‌ به او پیشنهاد می‌دهم که به کار خودش توجه کند. من هم تلاش می‌کنم که راه کار کردن با تیم ملی ایران را بدون او پیدا کنم. به غیر از کار کردن، هیچ راه و درمان دیگری برای رسیدن به نتیجه نمی‌شناسم.

آلکنو درباره برنامه آغاز اردوهای تیم ملی گفت: این موضوع به نتایج تیم زنیت کازان بستگی دارد. اگر به فینال لیگ قهرمانان والیبال اروپا صعود کنیم، توتولو کار با تیم ملی ایران را شروع می‌کند. این احتمال هم وجود دارد که تیم ایران به کازان سفر کند تا در اینجا اردو را آغاز کنیم. اما اگر به فینال لیگ قهرمانان نرسیم، من و توتولو بلافاصله پس از پایان لیگ روسیه راهی تهران می‌شویم.

وی افزود: تمام برنامه‌ها از پیش تدوین شده است اما وقت کافی برای انجام دادن یک کار همه‌جانبه را نداریم.

برنده مدال طلای المپیک لندن به عنوان سرمربی تیم ملی روسیه،‌ درباره کلید موفقیت در بازی‌های المپیک گفت: برای اینکه تفاوت المپیک را با دیگر مسابقات درک کنید باید در آن حضور داشته باشید. فضا و انگیزه موجود در المپیک با تمام مسابقات دیگر متفاوت است.

وی ادامه داد: المپیک نه فقط برای من و روسیه، برای بازیکنان ایران و خود این کشور یک رویاست؛ رویای حضور در المپیک و موفقیت در این رقابت‌ها. شک ندارم که اتمسفر المپیک به ما کمک می‌کند.

آلکنو درباره رقبای ایران در المپک گفت: در حال حاضر رقیب اصلی تیم ملی ایران، تیم ملی ایران است. ابتدا نیاز داریم که خودمان را بهتر بشناسیم. رسیدن به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها، نه رویای والیبال ایران است و نه دلیلی که من را استخدام کرده‌اند.

وی افزود: پیش از اینکه درباره رقیبان حرف بزنیم، نیاز داریم که همه چیز را در جای خود قرار دهیم. بر اساس تحلیل‌های فنی، باید روی برخی جنبه‌های تیم کار کنیم. در هر تیمی که بوده‌ام همین رویه را داشته‌ام. از نظر من مربی که قول نتیجه بدهد، شارلاتان است. باید برای روبرو شدن با هر رقیبی، تا جایی که امکان دارد آماده شویم.

سرمربی تیم ملی درباره کیفیت لیگ برتر والیبال ایران گفت: نکته مثبت این مسابقات، انگیزه بالای بازیکنان است. هر مسابقه مثل یک جنگ است و بازیکنان و مربیان باید به آن توجه کنند. قصد داریم چند همایش مربیگری در ایران برگزار کنیم تا موضوعاتی که باید مربیان به آن بپردازند به آنها گفته شود.

وی درباره تفاوت والیبال ایران و روسیه گفت: بازیکنان ایران توانایی فیزیکی بازیکنان روسیه را ندارند بنابراین آنها خود را با شرایط موجود سازگار کرده‌اند و تکنیکی‌تر،‌ سریع‌تر و متنوع‌تر بازی می‌کنند. به خاطر حضو معروف آنها می‌توانند این شیوه بازی را اجرا کنند.

آلکنو درباره انتخاب اعضای کادر فنی تیم ملی گفت: بسیاری از کارها با همکاری مدیریت فدراسیون انجام شده است. افراد زیادی آماده کمک کردن به تیم ملی هستند. در زمان حضور من، درهای تیم ملی همیشه باز است و همه مربیان و متخصصین می‌توانند به اردو بیایند./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید