کد خبر:25154
پ

مقامات سوری در سفر سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به دمشق تأکید کردند که ملت سوریه هیچگاه ایستادگی ایران در کنار آنها را فراموش نخواهد کرد.

به گزارش روزانه نیوز «سعید خطیب زاده» سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه که در چارچوب همکاری های دوجانبه ایران و سوریه در حوزه های دیپلماسی عمومی، رسانه ای و فرهنگی به آن کشور سفر کرده بود، علاوه بر ملاقات با‌ مقامات سوری، در نشست ها و جلسات اندیشکده ای، رسانه ای و نخبگانی شرکت‌ و ضمن ایراد سخنرانی به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.

 دیدار با فیصل المقداد

خطیب زاده در این سفر با «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه دیدار و در مورد آخرین وضعیت روابط دو کشور و روند همکاری های فرهنگی و رسانه ای بین وزارتخانه های امور خارجه جمهوری ایران و‌ سوریه گفت و گو کرد.

وزیر خارجه سوریه در این دیدار بر ضرورت توسعه همکاری های دو کشود در حوزه فرهنگی و رسانه ای تاکید کرد.

 ایران همچون گذشته، در بازسازی اقتصادی و همکاری های فرهنگی در کنار دولت و ملت سوریه خواهد ماند

خطیب زاده در ادامه دیدارهای خود با مقامات سوری، با وزیر اطلاع رسانی و فرهنگ، وزیر علوم و خانم «بثینه شعبان» مشاور ارشد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد. در این دیدارها، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های فرهنگی و رسانه ای دو کشور، از مقاومت مردم سوریه در گذار از مرحله مقاومت نظامی در برابر تروریسم ابراز خرسندی کرده و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همانند مرحله گذشته، در بازسازی اقتصادی و همکاری های فرهنگی در کنار دولت و ملت سوریه خواهد ماند.

مقامات سوری نیز در این دیدارها تاکید کردند که ملت سوریه هیچگاه ایستادگی ایران در کنار ملت سوریه را فراموش نخواهد کرد.

 خطیب زاده در ادامه برنامه های خود در دمشق، علاوه بر سخنرانی در آکادمی دیپلماتیک سوریه و همچنین نشست در موسسه مطالعات راهبردی این کشور، در جلسه ای مشترک با اصحاب رسانه های سوریه شرکت کرد و ‌به سؤالات آنها پاسخ داد.

دیدار با «بشار الجعفری» قائم مقام وزارت خارجه سوریه و برخی دیدارهای جانبی دیگر در چارچوب همکاری های دیپلماسی عمومی دو کشور از جمله برنامه های سفر خطیب زاده در دمشق بود.

خطیب زاده چندی پیش نیز به کابل سفر و ضمن دیدار با برخی مقامات افغانستان در نشست هایی با حضور رسانه های این کشور نیز حضور یافت و به سؤالات مطرح شده پاسخ داد. /فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید