کد خبر:25259
پ

 رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:‌ با پیگیری‌های امور مربوط به اشتغال ایثارگران، رییس جمهوری دستور داد تا پایان امسال ۲۰ هزار فرزند  اشتغالو جانباز ۷۰ درصد استخدام شوند.

به گزارش روزانه نیوز سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دو نشست جداگانه در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی بنیاد میزبان اعضای هیئت مدیره تشکل فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش و رییس و اعضای هیئت مدیره انجمن فرزندان شاهد و ایثارگر بود.

اوحدی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س) عنوان کرد: قطعاً هدف ایجاد این تشکل‌های ایثارگری، هدفی مقدس و در ادامه راه و رسالت شهدا و زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از رسالت‌های بسیار مهم فرزندان شهدا و ایثارگران را توجه به جریان تحریف راه و آرمان‌های شهدا خواند و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم حضرت زینب(س) که در طول تاریخ برجسته است، این است که توانست در جامعه‌ای که رسانه‌های امروز را در اختیار نداشت و جریان تبلیغات در خدمت دشمن بود جریان بزرگ و سنگین عاشورا و اسلام را از تحریف برهاند، که امروز این رسالت سنگین برعهده فرزندان شهدا است.

معاون رییس جمهور با تأکید بر اینکه بزرگترین و مهم‌ترین رسالت فرزندان شهدا، جلوگیری از تحریف ارزش‌های پدران شهید خود است، اضافه کرد: امروز همان‌طور که مقام معظم رهبری هم اشاره کردند، یکی از جریان‌های در دست دشمن برای تغییر مسیر انقلاب اسلامی، همین جریان تحریف است و اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم و … هم شکست خواهد خورد؛ بنابراین یک رسالت بسیار سنگین تشکل‌های ایثارگری – که چکیده و عصاره آرمان‌های جامعه هدف خود هستند- جلوگیری از همین تحریف است. درواقع تشکل‌ها باید چشمان بینا و بسیار نافذی برای رصد و جلوگیری این تحریف باشند.

اوحدی عدم توجه به جایگاه ایثارگران و ظرفیت فرزندان شاهد و ایثارگر در پست‌های مدیریتی، اجرایی و استخدامی را یکی از مصادیق بسیار بزرگ و خطرناک تحریف در جامعه خواند و عنوان کرد: احکام برنامه ششم توسعه تأکید دارد که تمام فرزندان شهدا تا اتمام برنامه استخدام شوند. ما از زمان ورود به بنیاد شهید و امور ایثارگران تمامی تلاش خود را برای تسریع در این امر به کار گرفتیم، بیش از ۲۰۰ مکاتبه با دستگاه‌های مختلف انجام شد و ثمره آن این شد که رییس جمهوری دستور دادند تا پایان امسال ۲۰ هزار فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد استخدام شوند با این وجود تحرکاتی دیده می‌شود که به شکلی در مقابل دستور رییس جمهور هم مقاومت می‌شود. اما ما پای آن ایستادیم و از این حق کوتاه نمی‌آییم.

مشورت و بهره‌گیری از اتاق فکر

وی در ادامه ارتباط بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشکل‌های ایثارگری را یک ارتباط مستمر خواند و افزود: یکی از آموزه‌های پرتکرار دینی ما، موضوع مشورت و بهره‌گیری از اتاق فکر است از این منظر نشست با تشکل‌های جامعه ایثارگری که نشست با خانواده و فرزندان و جامعه شاهد و ایثارگر است، برای ما سراسر خیر و برکت است و جنس خدمت به خاندان شاهد و ایثارگر از جنس نعمت‌هایی است که خداوند به ما عنایت کرده و باید بیشترین بهره را از آن ببریم.

از خردادماه تاکنون حدود ۳۰ سفر استانی انجام شده

معاون رییس جمهور با اشاره به لزوم کار مشترک بنیاد در برخی موارد قانونی و عملی، اظهار کرد: از خردادماه تاکنون حدود ۳۰ سفر استانی انجام شده است و در حالی که تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزارت راه و شهرسازی برای تأمین ۲۰ هزار زمین بود اما تا به امروز حدود ۶۵ هزار زمین برای مسکن ایثارگران فراهم شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکل‌های ایثارگری را از تشکل‌های شاخص جامعه خواند و گفت: آنچه تشکل‌های شاهد و ایثارگر را از دیگر تشکل‌ها متمایز می‌کند، همین نقطه قوت و امتیاز بسیار برجسته و ویژه ایثارگری است که جزو ویژگی‌های ذاتی و درون خانوادگی تشکل‌های ایثارگری است. این ویژگی ذاتی که شاید جزو آرزوهای دیگر تشکل‌ها است، باید ظرفیت بسیار قوی و بزرگ برای تشکل‌های ایثارگری باشد.

وی افزود: شهدا پشتوانه قوی و ظرفیت عظیم و همان نورهای هدایت، بصیرت و توانمندسازی و پیشرفت هستند که اگر به سمت آن‌ها برویم، برکات زیادی نصیب ما و جامعه خواهد شد. اگر مجموعه تشکل‌های شاهد و ایثارگر از این ظرفیت و پشتوانه‌ای که خداوند در اختیار آن‌ها قرار داده، استفاده نکنند، ظلم بزرگی به خود کرده‌اند.

خارج از هر دسته‌بندی و نگاه سیاسی پای ارزش‌های شهدا و آرمان‌های انقلاب بمانیم

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: پدران شما در سخت‌ترین شرایط جنگ در مقابل گلوله دشمن ایستادند و شهید، اسیر و یا جانباز شدند، ولی جامعه را نجات دادند. لذا وظیفه سنگینی که امروز برعهده ما و شماست این است که خارج از هر دسته‌بندی و نگاه سیاسی پای ارزش‌های شهدا و آرمان‌های انقلاب بمانیم و مطالبه‌گر باشیم. اصلاً ماهیت تشکل‌ها باید مطالبه‌گری باشد و با این مطالبه‌گری به کمک بنیاد بیاید.

اوحدی همچنین به رسالت فرهنگی تشکل‌های ایثارگری و فرزندان شاهد و ایثارگر تأکید کرد و گفت: امروز جبهه باطل با تمام قوا در میدان فرهنگی ایستاده و در جهت تحریف مسیر شهدا و انقلاب محتوا تولید و منتشر می‌کند. تشکل‌ها باید به این حوزه فرهنگی و رسانه و تولید مستند هم به‌صورت جدی ورود پیدا کنند؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران و به‌ویژه معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد هم در این حوزه اعلام آمادگی می‌کند که در کنار تشکل‌های شاهد و ایثارگر باشد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید