کد خبر:25314
پ

پس از چند سال بالاخره یک قاضی ایالتی فیس بوک را به دلیل نقض قانون ایالتی جریمه کرد.

به گزارش روزانه نیوز یک قاضی فدرال ایلینوی روز جمعه، جریمه ۶۵۰ میلیون دلاری فیس بوک را به دلیل نقض قانون ایالت ایلینوی تصویب کرد و دستور داد تا آنجا که ممکن است به سرعت این جریمه به ۱.۶ میلیون نفر پرداخت شود.

جی ادلسون وکیل شیکاگو، سال ۲۰۱۵ در جریان دادگاه کوک کانتی از فیس بوک شکایت کرد و ادعا کرد که استفاده از برچسب گذاری شناسایی چهره توسط این پلتفرم، طبق قانون اطلاعات حریم خصوصی ایلینوی، مجاز نیست.

فناوری که کار دست فیس بوک داد

در این دادخواست ادعا شد که ابزار Tag Suggestions فیس بوک، که چهره‌های موجود در عکس‌های کاربران را اسکن می‌کند و پیشنهاد‌هایی را هم می‌دهد، داده‌های بیومتریک را بدون رضایت کاربران ذخیره کرده و این امر مغایر قانون ایلینوی است. این پرونده در سال ۲۰۱۸ به یک پرونده قضایی تبدیل شد.

مطابق دستور قاضی جیمز دوناتو از بخش شمالی کالیفرنیا، سه شاکی معرفی شده در این پرونده هرکدام ۵۰۰۰ دلار و سایر افراد حداقل ۳۴۵ دلار دریافت خواهند کرد. دوناتو گفت که این توافق نامه یک نتیجه برجسته و یک پیروزی بزرگ برای مصرف کنندگان در حریم خصوصی دیجیتال است.

توافق فیس بوک و شاکیان خود

فیس بوک هم در بیانیه‌ای گفت: ما خوشحالیم که به توافق رسیده‌ایم تا بتوانیم از این موضوع عبور کنیم، که به نفع جامعه و سهامداران ما است.

ادلسون هم در مصاحبه ای گفت: این یک معامله بزرگ است. این یک پیام کاملا واضح ارسال می‌کند که در ایلینوی، حقوق حریم خصوصی محفوظ است. این در حالی است که فیس بوک در سپتامبر سال گذشته اعلام کرد استفاده از فناوری تشخیص چهره روی تصاویر به طور پیش فرض را متوقف خواهد کرد./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید