کد خبر:25491
پ

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسیناسیون علیه بیماری کرونا برای سالمندانی که در منازل زندگی می‌کنند از اواخر فروردین ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

به گزارش روزانه نیوز دکتر علیرضا رئیسی با اشاره به سالمندانی که در منازل هستند در کدام مرحله واکسیناسیون قرار دارند، افزود: بطور میانگین در کشور حدود هشت میلیون نفر بالای شصت و پنج سال داریم که این تعداد در گروه مرحله دوم ما هستند.
وی افزود: در مرحله دوم افراد بالای هشتاد سال- بالای هفتاد و پنج سال – بالای هفتاد سال -بالای شصت و پنج سال و سپس افراد ۱۶ تا ۶۴ سال دارای بیماری زمینه‌ای در فهرست واکسیناسیون علیه بیماری کرونا قرار می‌گیرند.
آقای رئیسی گفت: پیش بینی می‌کنیم بخش اعظمی از این افراد را با توجه به ورود واکسن‌های تولید داخل، از فروردین که شروع کنیم تا اخر تیرماه هشت میلیون نفر سالمند کشور را علیه ویروس کرونا واکسینه کنیم.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: نوع واکسن هم تفاوتی ندارد، داخلی یا وارداتی هر کدام مورد تایید باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
واکسیناسیون علیه بیماری کرونا برای سالمندانی که در خانه‌های سالمندان زندگی می‌کنند از حدود سی ام بهمن آغاز شده است.
به گفته مسئولان وزارت بهداشت، در گام بعدی و برای واکسیناسیون سالمندانی که در منازل خود زندگی می‌کنند، فراخوانی اعلام خواهد شد و افراد با در دست داشتن کارت ملی یا ارائه کد ملی به مراکز جامع سلامت، خانه‌های سلامت و مراکز بهداشت نزدیک محل زندگی خود مراجعه خواهند کرد و واکسن کرونا تزریق می‌کنند./صدا و سیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید