کد خبر:25637
پ

معاون امنیتی وزارت کشور: درباره محدودیت‌های کرونا از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین تصمیم گیری خواهد شد تا مردم به استان‌های قرمز سفر نکنند.

به گزارش روزانه نیوز  آقای حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در نشست کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی نوروز ۱۴۰۰ که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال گذشته از ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ پیشنهاد شد با توجه به گسترش ویروس کرونا در ایام نوروز، جلوی شیوع این ویروس گرفته شود، اظهار داشت: در فروردین‌ماه با اجرای برنامه‌هایی، جلوی اوج شیوع کرونا گرفته شد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه محدودیت‌های مقطعی تأثیری بر کاهش تعداد بیماران کرونایی نداشته است، گفت: مردم در حوزه همراهی و همکاری مقابله با بیماری کرونا، نمره خوبی دریافت کردند.

وی ادامه داد: با توجه به ابعاد مختلف اجتماعی، تصمیم‌ها در حوزه محدودیت‌ها، غربالگری، آموزش و… گرفته شده است؛ همچنین در حوزه کسب و کار، کار‌های اداری و… سعی شد در تصمیم ها، تعادلی ایجاد شود.
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به اِعمال محدودیت‌های کرونایی به‌منظور کنترل دورهمی‌ها و سفر‌ها گفت: در ایام تابستان به دلایل مختلف، اوج شیوع ویروس کرونا را در کشور شاهد بودیم.

آقای ذوالفقاری با بیان اینکه در شرایط کرونا برنامه‌های دیکر کشور‌ها در جهت مقابله باکرونا بررسی می‌شد، افزود: تصمیم‌های گرفته شده در کشور متناسب با شرایط و وضعیت اقتصادی و اجتماعی بوده و محدودیت‌های مقطعی نیز اثری بر کاهش تعداد بیماران کرونایی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: «طرح شهید سلیمانی» برای غربالگری، تست، قرنطینه و حمایت از مبتلایان به کرونا بود که با همکاری بسیج، هلال احمر و سپاه‌های استانی انجام شد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در ادامه عنوان کرد: اعمال محدودیت، هزینه بالایی دارد و در شرایط اضطرار، آن را انجام دادیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه اوج شیوع کرونا در ماه‌های مهر و آبان پیش‌بینی شده بود، گفت: برای مقابله با این موج، پنج محور ادارت، کسب و کار، فرهنگی، کنترل تردد‌ها و اصناف مد نظر قرار گرفت.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور بیان کرد: راهنمایی و رانندگی با اخلاق و هوشمندی طرح محدودیت‌های تردد را اجرا کرد و از افتخارات پلیس راهور ناجا است که با کمترین مشکل و مشاجره، طرح‌های اعمال محدودیت تردد‌ها اجرا شد.

وی با بیان اینکه روزانه وضعیت کشور از لحاظ شیوع گسترده کرونا و تعداد جان‌باختگان بررسی می‌شود، افزود: ارزیابی وزارت بهداشت این است که با موج چهارم بیماری مواجه می‌شویم؛ البته تلاش‌ها بر این است که با این مورد مواجه نشویم.

 تعیین تکلیف طرح نوروزی کرونا؛ شنبه آینده 

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: امیدواریم با همکاری مردم شرایط بیماری کنترل و بهتر شود و نیاز به اعمال محدودیت‌های بیشتر نباشد.

آقای حسین ذوالفقاری در ادامه افزود: با این حال با تصویب ستاد ملی کرونا در روز شنبه، تکلیف مردم در خصوص نوروز از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین مشخص خواهد شد و اعلام می‌کنیم که چه شهر‌هایی ورود به آن ممنوع و چه شهر‌هایی مجاز است.

وی افزود: در موج سوم شیوع کرونا روزانه ۵۰۰ نفر از هموطنان مان جان خود را از دست می‌دادند، اما با اعمال طرح‌های ترافیکی هوشمند در کشور و اجرای طرح شهید سلیمانی که با همکاری بسیج، هلال احمر و سایر نهاد‌ها شروع و در حال اجراست توانستیم کنترل بیماری کرونا را در دست بگیریم.

ذوالفقاری گفت: گرچه با اعلام نظر کارشناسان وزارت بهداشت که از یک ماه قبل اعلام شده با موج چهارم شیوع کرونا مواجهیم، اما امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌شود شاهد شیوع بیشتر نباشیم که این نیاز به همکاری مردم و سایر دستگاه‌ها دارد.

آقای ذوالفقاری افزود: در کمیته‌ای که در روز دوشنبه برگزار شد مسئولان وزارت بهداشت و سایر نهاد‌ها حضور داشتند و گفته شد اگر وضعیت در شرایط مناسب باشد و روند افزایشی بیماری کرونا نداشته باشیم، طرح کرونایی نوروز با تدابیر ویژه‌ای از جمله رعایت شیوه نامه‌ها متناسب با شرایط هر استان برگزار خواهد شد، البته این شامل شهر‌های نارنجی و قرمز نمی‌شود، اما اگر وضعیت بیماری تشدید شود در شهر‌های زرد نیزمحدودیت‌های تردد اعمال خواهد شد.

وی گفت: در برخی مواقع شایعاتی در خصوص برخی محدودیت‌ها از هفته آینده اعمال می‌شود که دروغ است و مردم به شایعات توجه نکنند./صدا و سیما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید